Америчка компанија „Пример“ већ дуго развија вештачку интелигенцију која писани формат може да обликује попут људског новинара. Тај сложени процес од недавно укључује и смишљање прикладног наслова сложеног према садржају самог чланка и како ствари стоје — све су бољи у томе.
Подсетимо, вештачка интелигенција је до данас савладала задатак сакупљања података и писања кратких извештаја, али никад није досегла ниво креативности коју имају људски новинари. Штавише, сви наслови које су рачунари избацили били су или погрешни или нису били довољно привлачни да читатеља привуку да их целе прочитају, преноси хрватски „Т-портал“.
„Примеров“ нови алат може сам да смишља наслове који изгледају као да их је написало људско биће. Не ради се о савршеним насловима, али звуче пуно боље него икад до сад.
„Пример“ може да створи наслове који су јако добри, али они и даље не досежу стручност искусних уредника и аутора.
Оно што је важно је да вештачка интелигенција одговорна за наслове постаје све боља и боља, што значи да ћемо ускоро наићи на чланке који су врло слични онима које је написао прави новинар.
Гледано из перспективе енглеског говорног подручја, вештачка интелигенција би кроз неколико година могла да ради јако добар посао у вези са кратким чланцима и извештајима, али проблем настаје код локализације која је због масивне разлике у говору и граматици много тежа за савладавање.