Прва тест вожња тим шинама обављена је данас трамвајем у којем су били заменик градоначелника Београда Горан Весић, председник Скупштине града Београда Никола Никодијевић, помоћник градоначелника Андреја Младеновић, градски функционери, председници општина, представници градских предузећа, представници медија…
Они су се провозали трасом између два нова трамвајска стајалишта: „Блока 42“ и „Петље Радничке“.
Весић је истакао да је данас велики дан за Београд, јер су од данас Чукарица и Раковица, а посредно и Савски венац, директном везом повезани са Новим Београдом.
„Грађани који путују са ових општина према Новом Београду и обратно, моћи ће веома брзо да дођу у други део града. То је суштина овог посла који је трајао скоро годину и по дана“, рекао је Весић и додао да су радови коштали скоро две милијарде динара.
Навео је да су урађени 2,7 километара нових шина, две нове трамвајске станице, једна нова исправљачка станица и четири потпорна зида.
„Веома сам срећан и задовољан, јер смо на овај начин показали да испуњавамо обећања. Пре неколико година смо рекли да ћемо повезати Нови Београд са Чукарицом и Раковицом трамвајском мрежом и то смо и урадили“, рекао је Весић и захвалио извођачима радова, јер је посао завршен у року.
Весић је појаснио да ће наредних месец дана бити тестирана трамвајска мрежа на Мосту на Ади, јер је тако по закону, те да ће редован трамвајски саобраћај бити успостављен 5. јула.
Како је додао, за почетак ће саобраћати две трамвајске линије — 11 и 13.
Весић је истакао да је постављање шина на Мосту на Ади био предуслов да се крене у следеће пројекте — измештање старог савског моста и изградњу новог и изградњу тунела који ће почињати код Економског факултета, а завршаваће се у Булевару деспота Стефана.
„Да бисмо могли да изместимо стари савски мост и почнемо изградњу новог, услов је био да поставимо шине на Мосту на Ади и направимо трамвајску везу преко реке између два дела града. Сада када смо ово завршили, до краја године ће бити завршен пројекат измештања старог савског моста и изградње новог“, рекао је Весић и додао да ће стари савски мост бити премештен на другу локацију и да ће служити као пешачко-бициклистички.
Када је реч о изградњи тунела, Весић је подсетио да је на прошлој седници Скупштине града усвојен план детаљне регулације за изградњу тог тунела, који ће почињати код Економског факултета, а завршаваће се у Булевару деспота Стефана.
„Када тај тунел и нови савски мост буду завршени, грађани који путују од Тошиног бунара до Панчевачког моста, моћи ће то да учине за десет минута, што је сада мисаона именица“, рекао је Весић.
Како је додао, ови пројекти показују да актуелна градска власт води рачуна о томе да Београд, који се све више развија и има све више становника, добије брже саобраћајне везе које ће омогућити да се боље функционише.
Вршилац дужности директора ГСП „Београд“ Радиша Момчиловић изразио је задовољство због постављања шина на Мосту на Ади и истакао да је пуштање трамваја преко тог моста изузетно значајно како за грађане Београда, тако и за ГСП „Београд“.