Сусрети „спачекиста“ се, још од средине седамдесетих, одржавају сваке непарне године у некој од земаља Европе. Занимљиво је да је први сусрет љубитеља ових симпатичних француских аутомобила у историји одржан у Поречу, у бившој СФРЈ. Наредни скуп, 2021. године, одржава се у Швајцарској; у тајном гласању националних селекција клубова „спачекиста“ из целог света, за домаћина 25. Светског сусрета, 2023. године, изабрана је Словенија.
© Sputnik / Влада ВасилевОвогодишњи скуп је пуне четири године припремао хрватски „2CV Ситроен клуб“. Према речима организатора, Светски сусрет у Самобору је надмашио сва очекивања.
Овогодишњи скуп је пуне четири године припремао хрватски „2CV Ситроен клуб“. Према речима организатора, Светски сусрет у Самобору је надмашио сва очекивања.
© Sputnik / Влада ВасилевУпркос јакој киши и углавном лошем времену, током шест дана скупа у камп-зони надомак центра града „населило“ се између 3.500 и 4.000 старих „ситроен“ возила.
Упркос јакој киши и углавном лошем времену, током шест дана скупа у камп-зони надомак центра града „населило“ се између 3.500 и 4.000 старих „ситроен“ возила.
© Sputnik / Влада ВасилевСа свих страна света у Самобор је допутовало око 12.000 „спачекиста“.
Са свих страна света у Самобор је допутовало око 12.000 „спачекиста“.
© Sputnik / Влада ВасилевНеки су унапред предвидели да ће им прохладно време покварити провод, па су се на време опремили топлом „одећом“ – али не за себе, већ за своје аутомобиле!
Неки су унапред предвидели да ће им прохладно време покварити провод, па су се на време опремили топлом „одећом“ – али не за себе, већ за своје аутомобиле!
© Sputnik / Влада Василев„Спачек“ се производио непрекидно пуне 42 године – од 7. октобра 1948, када је представљен светској јавности на сајму аутомобила у Паризу, па све до 27. јула 1990. године, када су заустављене последње производне траке модела „Ситроен 2CV“ у португалском граду Мангуалдеу.
„Спачек“ се производио непрекидно пуне 42 године – од 7. октобра 1948, када је представљен светској јавности на сајму аутомобила у Паризу, па све до 27. јула 1990. године, када су заустављене последње производне траке модела „Ситроен 2CV“ у португалском граду Мангуалдеу.
© Sputnik / Влада ВасилевУ склопу сусрета био је отворен и Музеј 100 година „Ситроена“, у којем су представљени најважнији модели чувене француске аутомобилске марке кроз њену историју.
У склопу сусрета био је отворен и Музеј 100 година „Ситроена“, у којем су представљени најважнији модели чувене француске аутомобилске марке кроз њену историју.
© Sputnik / Влада Василев„Спачек“ иде и у корак с временом – све је више прерада у којима се власници одлучују да бензински агрегат потпуно изоставе, и уграде електрични.
„Спачек“ иде и у корак с временом – све је више прерада у којима се власници одлучују да бензински агрегат потпуно изоставе, и уграде електрични.
© Sputnik / Влада ВасилевПоследњих година постале су популарне и прераде у тзв. „роадстер“ моделе; Burton Sports Car“ (на слици) купује се преко интернета, стиже у дрвеној кутији на кућну адресу, а користи једноставну конструкцију шасије и стандардни мотор „спачека“ од 602 кубика. Цена му је испод двадесет хиљада евра – ако га склапате сами.
Последњих година постале су популарне и прераде у тзв. „роадстер“ моделе; Burton Sports Car“ (на слици) купује се преко интернета, стиже у дрвеној кутији на кућну адресу, а користи једноставну конструкцију шасије и стандардни мотор „спачека“ од 602 кубика. Цена му је испод двадесет хиљада евра – ако га склапате сами.
© Sputnik / Влада ВасилевПоред класичног начина камповања, „спачекисти“ воле да искористе сваки расположиви простор не само на земљи, и у својим аутомобилима, већ и у ваздуху.
Поред класичног начина камповања, „спачекисти“ воле да искористе сваки расположиви простор не само на земљи, и у својим аутомобилима, већ и у ваздуху.
© Sputnik / Влада ВасилевНа сусрету смо срели и љубитеље „спачека“ из Суботице. Неки од њих су били укључени у организацију скупа и побринули се да сусрет прође без икаквих инцидената.
На сусрету смо срели и љубитеље „спачека“ из Суботице. Неки од њих су били укључени у организацију скупа и побринули се да сусрет прође без икаквих инцидената.
© Sputnik / Влада ВасилевЗа поједине аутомобиле не можете а да се не запитате како су уопште превалили толики пут...
За поједине аутомобиле не можете а да се не запитате како су уопште превалили толики пут...
© Sputnik / Влава ВасилевИ други модели тзв. „ситроен“ А-серије, као што су „ами“, „дијана“ и „мехари“, полако постају све популарнији међу љубитељима олдтајмера.
И други модели тзв. „ситроен“ А-серије, као што су „ами“, „дијана“ и „мехари“, полако постају све популарнији међу љубитељима олдтајмера.
© Sputnik / Влада ВасилевКрај сваког Сусрета обележава велика журка у централном шатору, током које се објављују резултати гласања за земљу-организатора неког од наредних скупова.
Крај сваког Сусрета обележава велика журка у централном шатору, током које се објављују резултати гласања за земљу-организатора неког од наредних скупова.