Сусрети „спачекиста“ се, још од средине седамдесетих, одржавају сваке непарне године у некој од земаља Европе. Занимљиво је да је први сусрет љубитеља ових симпатичних француских аутомобила у историји одржан у Поречу, у бившој СФРЈ. Наредни скуп, 2021. године, одржава се у Швајцарској; у тајном гласању националних селекција клубова „спачекиста“ из целог света, за домаћина 25. Светског сусрета, 2023. године, изабрана је Словенија.

Овогодишњи скуп је пуне четири године припремао хрватски „2CV Ситроен клуб“. Према речима организатора, Светски сусрет у Самобору је надмашио сва очекивања.

Упркос јакој киши и углавном лошем времену, током шест дана скупа у камп-зони надомак центра града „населило“ се између 3.500 и 4.000 старих „ситроен“ возила.

Са свих страна света у Самобор је допутовало око 12.000 „спачекиста“.

Неки су унапред предвидели да ће им прохладно време покварити провод, па су се на време опремили топлом „одећом“ – али не за себе, већ за своје аутомобиле!

„Спачек“ се производио непрекидно пуне 42 године – од 7. октобра 1948, када је представљен светској јавности на сајму аутомобила у Паризу, па све до 27. јула 1990. године, када су заустављене последње производне траке модела „Ситроен 2CV“ у португалском граду Мангуалдеу.

У склопу сусрета био је отворен и Музеј 100 година „Ситроена“, у којем су представљени најважнији модели чувене француске аутомобилске марке кроз њену историју.

„Спачек“ иде и у корак с временом – све је више прерада у којима се власници одлучују да бензински агрегат потпуно изоставе, и уграде електрични.

Последњих година постале су популарне и прераде у тзв. „роадстер“ моделе; Burton Sports Car“ (на слици) купује се преко интернета, стиже у дрвеној кутији на кућну адресу, а користи једноставну конструкцију шасије и стандардни мотор „спачека“ од 602 кубика. Цена му је испод двадесет хиљада евра – ако га склапате сами.

Поред класичног начина камповања, „спачекисти“ воле да искористе сваки расположиви простор не само на земљи, и у својим аутомобилима, већ и у ваздуху.

На сусрету смо срели и љубитеље „спачека“ из Суботице. Неки од њих су били укључени у организацију скупа и побринули се да сусрет прође без икаквих инцидената.

За поједине аутомобиле не можете а да се не запитате како су уопште превалили толики пут...

И други модели тзв. „ситроен“ А-серије, као што су „ами“, „дијана“ и „мехари“, полако постају све популарнији међу љубитељима олдтајмера.

Крај сваког Сусрета обележава велика журка у централном шатору, током које се објављују резултати гласања за земљу-организатора неког од наредних скупова.
