Потпис Рисија на оквирни споразум уследио је након потписа Арнора Сигурјонсона, генералног директора исландског Министарства спољних послова.
Иначе, техничким споразумом из 1999. године командант Кфора задржао је надлежност у обезбеђивању доњег ваздушног простора изнад КиМ, који је, иначе, затворен за цивилни авио-саобраћај, осим за летове до приштинског аеродрома.
„Финализација овог споразума је важан корак у процесу оснивања свих потребних услова за отварање нових рута у доњем ваздушном простору Косова на сигуран и прописан начин“, наводи се у саопштењу канцеларије Кфора, а то ће, напомиње се, „допринети и сталним напорима на унапређењу нормализације односа између Београда и Приштине у оквиру дијалога под покровитељством ЕУ“.
„Развој нових авио-линија одвија се у оквиру НАТО састанака за нормализацију балканског ваздушног простора (БАНМ), под вођством НАТО-а, и уз учешће свих релевантних актера“, наведено је у саопштењу Кфора.
Споразум који је потписао командант Кфора још један је корак ближе увођењу авио-линије Београд-Приштина. Подсетимо — недавно је потписано писмо о намерама између Министарства привреде Србије и компаније „Луфтханза“ за успостављање те авио-линије, после 20 година паузе. Писмо о намерама потписано је у америчкој амбасади у Берлину, у присуству амбасадора САД и специјалног изасланика америчког председника за дијалог Београда и Приштине Ричарда Гренела и америчког саветника за националну безбедност Роберта О'Брајана.
Недавно је и Влада Србије формирала радну групу за нормализацију ваздушног саобраћаја на Балкану и она би требала да нађе начин и за поновно успостављање комерцијалне авио-линије Београд-Приштина.