Раније су амерички медији известили да су високи амерички званичници прихватили нова ограничења која захтевају од компанија које послују са „Хуавејом“ да добију лиценце пре него што продају чипове у чијој изради се користе технологије или софтвери за прављење чипова израђених у САД. Ако се усвоје, мере су усмерене на компанију ТСМЦ, главног добављача чипова „Хуавејевог“ одељења за полупроводност, „Хај силикон“.
Кинеска влада „неће седети скрштених руку и гледати како убијају ’Хуавеј‘“ ако Вашингтон уведе нова ограничења која се односе на чипове, упозорио је председник „Хуавеја“ Ерик Сју.
„Верујем да би било контрамера“, рекаo је Сју говорећи за Си-Ен-Би-Си у уторак.
Сју је упозорио да „ако Кина предузме противмере, погубни ефекти на индустрије широм света били би огромни. Једном када се отвори Пандорина кутија, то би имало разарајуће ланчане последице на глобални еко-=систем. ’Хуавеј не би био једини на штети“. Прецизирао је да америчке фирме у таквом случају „неће остати нетакнуте“.
Пријављене мере тек треба да се примене, а амерички званичници још увек нису јавно давали коментаре о њима. Међутим, према Си-Ен-Би-Сију, о њима је разговарано на састанку у Вашингтону прошле среде, а присуствовали су високи званичници из Стејт департмента, Савета за националну безбедност, Министарства одбране, Министарства енергетике и Одељења за трговину.
„Хуавеј“, прва светска телекомуникациона компанија и произвођач паметних телефона број два, зависи од ТСМЦ-а за производњу чипова.
САД су прошле године започеле кампању санкција „Хуавеју“, оптуживши компанију за сарадњу с кинеским обавештајним службама. Компанија је одбацила тврдње. До сада су америчке мере укључивале ограничења, попут забране „Гуглу“ да инсталира свој популарни оперативни систем андроид на нове моделе „Хуавејових“ паметних телефона. Међутим, лобирањем америчких технолошких дивова, укључујући „Мајкрософт“ и „Интел“, омогућили су тим и другим компанијама да наставе пословање са кинеском компанијом усред изгледа за губитке у износу од више милијарди долара.
„Хуавеј“ је у уторак известио да су, упркос притиску у САД, приходи порасли за преко 19 процената на годишњем нивоу, а продаја је прешла 123 милијарде долара, а нето профит достигао 9 милијарди долара, при чему је компанија навела да је уложила око 15,3 процената својих укупних прихода у 2019. години у истраживање и развој. Раније је „Фајненшел тајмс“ објавио да компанија ради на новој интернет технологији која би могла да промени архитектуру интернета.