Власници тих некретнина су огорчени, а политичари разочарани, објавио је „Дојче веле“, позивајући се на анкету коју је спровела немачка агенција ДПА.
Потрошачи своје незадовљство изражавају на друштвеним медијима – шире се позиви на бојкот „Адидаса“ и осталих.
Мере заштите у Немачкој уведене средином марта погодиле су скоро све сегменте привреде, друштва, спорта, културе – како фирме, тако и поједнице.
Само десет дана касније, светски гиганти текстилне бранше међу којима су „Адидас“, „Пума“, „ХиМ“, користе рупу у једном на брзину донетом закону и одбијају да плаћају крију за своје филијале.
Тако је највећи немачки продавац обуће „Дајхман“ најавио је да ће од априла обуставити плаћање закупа и пратећих трошкова за око 1.500 својих филијала.
Генерални директор Мигел Миленбах, обавестио је власнике зграда у којима се налазе филијале, да закупе неће плаћати – засад до јуна.
Осим тога, како јавља Шпигл, та фирма чак задржава право да захтева повраћај најмање половине већ плаћеног закупа и пратећих трошкова за март.
Притом већина тих фирми наставља да продаје на интернету, а неке од њих половину своје зараде остварују управо тим путем.
Ове фирме се позивају на пакет финансијске помоћи немачке владе намењен економији и појединцима погођеним мерама за спречавање ширење вируса корона, а део тог пакета је и одлука да на две године буде суспендовано право на отказ стана или пословног простора – ако кирија не буде плаћена.
Кирија која се не плати у наредна три месеца, мора да се намири до 30. јуна 2022. године.
Власници некретнина су одмах оштро реаговали на потез текстилних корпорација.
Централна асоцијација некретнина (ЗИА) је поступак великих концерна назвала „правно и морално упитним. Концерни су економски здрави, па овакво понашње баш није партнерско“.
Суочен са критиком, „Адидас“ који је прошле године остварио промет од 23,6 милијарди и профит од скоро 2 милијарде евра, објашњава: „Не ради се о томе да не платимо кирију за април. То је само одгода“, рекао је портпарол компаније Јан Рунау.