Европске авио-компаније то су саопштиле у тренутку када се широм света разматра како да се авиони врате на небо, пише бриселски портал „Евроактив“, а преноси Танјуг.
Пандемија вируса корона приземљила је многе авионе, а авио-компаније се труде да не потону док троше резерве новца, пише портал и додаје да је већина растрзана између обављања оперативних служби, тражења државне помоћи и планирања опстанка током карантина.
Министри за саобраћај земаља-чланица ЕУ требало би данас да одрже видео-конференцију на којој ће расправљати о наставку службе, а Европска комисија припрема стратегију за то и за коју се надају да ће бити објављена до средине маја.
Поједине компаније већ су увеле одређене мере, попут укидања средњег седишта на појединим летовима и обавезног ношења маски.
Међутим, главне авио-компаније, укључујући „Ер Франс-КЛМ“, „Луфтханзу“ и „ИАГ“ групу, опрезно се односе према најављеним смерницама, а у писму које је индустријска група А4Е послала министрима, инсистира се на томе да „друштвено дистанцирање није потребно или одрживо у авиону“.
„Мере и прописи морају да буду пропорционални и да одражавају стварне нивое ризика“, пише у писму, као и то да путницима мора бити загарантован приступ личној заштитној опреми, попут маски.
У писму пише и да свака мера која се уведе ради спречавања ширења вируса, мора да буде привремена и да је држава плати, док превентивне мере, попут мерења температуре, путницима морају да спроводе само квалификовани службеници.
Како се наводи, у овом тренутку највећа брига авио-компанија су трошкови, па тако „Луфтханза“ каже да је на губитку милион евра по сату.
Извршни директор „Рајанера“ Мајкл О‘Лири недавно је рекао да његова компанија неће наставити са радом уколико се укине средње седиште и истакао да би то уништило ирску авио-компанију.
Према здравственим радницима, путници би требало да држе дистанцу од два метра. Међутим, с обзиром на величину модерних кабина авиона, за једног путника би требало одвојити отприлике седам седишта како би имали довољно простора.
Прочитајте још: