Антивирус уместо аларма: Да ли су „паметни“ аутомобили тројански коњ за крађу личних података

CC0 / Hassan OUAJBIR/Pexels / Млади момак у скупоценом аутомобилу
Млади момак у скупоценом аутомобилу - Sputnik Србија
Пратите нас
Паметним аутомобилима можда више неће бити довољан само аларм и друге заштите од крађе, већ ће морати да имају и антивирус програм. У свету је забележен све већи број хакерских напада на „умрежене“ аутомобиле. Стручњаци упозоравају да би паметни аутомобили могли да буду тројански коњ за крађу личних података возача.

Просечан „паметни“ аутомобил данас преузме више десетина гигабајта дневно, а са мобилним телефонима или рачунарима умрежено је преко интернета чак 14 његових система, од кључева за даљинско отварање, преко „паметних“ фарова, до аутомобилског рачунара.

Автомобили Lamborghini на международном автомобильном салоне во Франкфурте - Sputnik Србија
Супераутомобили за 100 евра: Како Вијетнамци праве своје „ферарије“ и „ламборгиније“ /видео/

Управо су системи који су умрежени најрањивији за хакерске нападе, показује истраживање компаније „Јусвич“.

Произвођачи аутомобила најављују да ће сви модели до 2026. године бити „паметни“, а и данас је тешко наћи неки нов аутомобил који то није.

Истраживање је показало да су хакерски и други злонамерни напади на умрежене аутомобиле шест пута повећани у последње четири године.

Чак 62 одсто власника таквих аутомобила очекују да ће бити жртве сличних напада ове године.

Аутомобили марке „ролс-ројс“ - Sputnik Србија
Дијаманти у фарби, звезде падалице и друге луцидности: Зашто је „ролс-ројс“ толико скуп /видео/

Стручњаци упозоравају и да класични обијачи аутомобила више то не раде механичким путем, већ да улазе у возила „разбијајући“ електронске логаритме даљинског или бесконтактног закључавања, а управо им умрежавање олакшава посао.

Међутим, стручњаци упозоравају да би злонамерни напади могли да дођу и од самих произвођача аутомобила. Они би, пратећи електронске системе, врло лако могли да прикупљају податке о навикама својих купаца без њиховог одобрења и да их користе у маркетиншке и развојне сврхе.

У тим подацима не би морали да буду само они који се тичу кретања и вожње, већ и телефонских позива, порука, као и сви други подаци када се аутомобили повежу са телефоном возача, на пример.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала