„’Минтранс‘ и ’Росморречфлот‘ такође припремају законске услове за експлоатацију беспилотних бродова на пловним путевима. Пловила без посаде радиће на бази технологије ГЛОНАСС, бази електронских компоненти, а опрема и софтвер ће бити превасходно руске производње. Тренутно на домаћим пловним рутама ’Администрација Волго-Балт‘, уз учешће научника државног Универзитета за морски и речни саобраћај ’Адмирал С.О. Макаров‘, припрема акваторијум за тестирање беспилотних пловила“, истакао је Пошивај.
Планирани рок ступања на снагу припремљених законских прописа је март 2021. године.
Пошивај је додао да „Росморречфлот“ рачуна да ће се промет робе у руским лукама до краја 2020. године повећати.
„Очекујемо знатан пораст промета робе (до краја године). Истовремено, потребе земаља и појединачних компанија су се током пандемије промениле, а то може довести до измењене структуре токова робе. Претпостављам да ће најмање штете претрпети свакодневни промет робе, којим су нарочито обухваћени пољопривредни и прехрамбени производи“, сматра он.
Подсетимо, у октобру је било саопштено да Средњеневско бродоградилиште из Санкт Петербурга планира да 2020. године пусти у пловидбу научно-истраживачки брод „Пионир-М“, прво беспилотно пловило у Русији.
Шта је ГЛОНАСС?
ГЛОНАСС представља глобални навигацијски сателитски систем, чији је развој започео СССР 1976. године. Након распада СССР-а, Русија је преузела контролу над пројектом и он је тренутно у надлежности Руских свемирских снага.
Систем је замишљен као мрежа од 24 геостационарна сателита, који помоћу трилатерације одређују локацију објекта на површини Земље и пријемнику шаљу податке о његовој локацији.
Руска влада је након застоја развоја програма током деведесетих година прошлог века 2001. године започела модернизацију система. Од октобра 2011. године ГЛОНАСС, осим Русије, покрива и целу планету.