Од марта ове године, Америчко ратно ваздухопловство дало је 171 одобрење пилотима да остану активни, иако је требало да се пензионишу, пише амерички „Ерфорс тајмс“.
Велики број захтева за останком у војсци су последица комбинације два фактора, кризе у цивилном авио-саобраћају, где се углавном ухлебљују војни пилоти по престанку каријере, али и хроничном мањку броја пилота у америчкој војсци.
Како је објавио полузванични војни лист „Стар енд страјпс“, цитирајући генерала Дејвида Голдфајна, начелника Штаба војних ваздушних снага, америчкој авијацији недостаје 2.000 пилота да би имала пуну попуњеност од 21.000 пилота предвиђену Националном одбрамбеном стратегијом из 2018. године.
Америчка авијација већ годинама покушава да реши мањак броја пилота који је око 10 одсто, нудећи посебне новчане бонусе, пакете осигурања, програме тренинга и флексибилног радног времена. Међутим, ни то није помогло, будући да су понуде цивилних авиокомпанија издашније.
Генерал Голдфајн казао је да ће ваздухопловство сада, због кризе у вези са вирусом корона, позвати пензионисане војне пилоте да се врате у службу. Додао је да би војска годишње морала да ишколује бар 1.500 пилота како би могла да смањује недостатак кадра, а тај број се сада креће око 1.300.
Америчке економске мере помоћи привреди током пандемије вируса корона предвиђају забрану отпуштања до 1. октобра за фирме које су добиле помоћ. Будући да су авиокомпаније добиле огромне износе, задржаће пилоте до предвиђеног рока.
У војсци се надају да би после тог рока могли да врате неке од пензионисаних пилота у своје редове. Због тога су за њих, али и за пилоте који желе да остану иако су испунили услов за пензију, понудили и специјалне бонусе од 35.000 евра годишње уз плату, плус паушал од 100.000 до 200.000 долара у зависности од дужине уговора.