Како се додаје, делу постојећих „мигова“ ресурси почињу да истичу 2022. и они морају да буду спуштени на земљу, као и да 2023. године ниједан „МиГ“ више неће смети да лети.
Од нових авиона, међутим, нема ништа до 2024, пише лист, позивајући се на план владе у којем стоји да ће се „до краја мандата одабрати тип авиона, потписати уговор и почети обука пилота и техничара и припрема пратеће инфраструктуре“.
То значи, како се напомиње, да ће хрватски ваздушни простор једно време морати да чувају авиони партнерских чланица НАТО, највероватније Италије и Мађарске.
Лист преноси и изјаву новог хрватског министра одбране Марија Баножића, који је приликом преузимања дужности обећао да неће „изневерити хрватске војнике и бранитеље“ и да је свестан одговорност.
Баножића је, као и неколико његових претходника, на столу дочекао пројекат набавке борбеног авиона, што је пројекат који пуних 14 година није успела да реши ниједна Влада.
Он је пре два дана рекао да жели да „заврши питање затварања понуда за авионе“.
Није прецизирао у којем року, али из плана хрватске Владе је јасно да то не може бити пре 2024. године, преноси Танјуг.