Михајловићева је после обилска радове на брзој прузи Београд-Будимпешта подсетила да се претходних 30 и више година није улагало у железнички саобраћај, да се сада то поправља, јер земља напредује онолико колико улаже у своју железницу.
„Наши циљеви су да следеће године на јесен до Новог Сада путујемо за 27 минута без стајања, да започнемо што пре радове на трећој деоници од Новог Сада до Суботице, као и да до 2025. имамо завршену деоницу од Београда до Ниша“, истакла је Михајловићева.
Вијадукт у зони станице Бешка гради руска компанија „РЖД Интернешнел“.
Железнички надвожњак дужине скоро пола километара гради се у непосредној близини насеља Бешка, на укрштању са друмском саобраћајницом Марадик–Бешка. До данашњег дана, како је саопштено, изграђен је темељ моста, који се састоји од 156 шипова дужине 30 метара и пречника 1.200 мм, 13 стубова вијадукта висине до 7 метара. Монтирано је и 11 од 12 металних распона и извршено бетонирање коловозних плоча на 10 распона.
До новембра 2021. године биће изграђена потпуно нова, савремена зграда железничке станице Бешка, где ће бити смештене две комфорне чекаонице, благајне, службене просторије и санитарни чворови.
Како се наводи, станица ће у потпуности бити адаптирана за путнике са ограниченим могућностима.
На деоници Стара Пазова–Нови Сад пруге Београд–Будимпешта „РЖД Интернешнел“ гради и реконструише двоколосечну железничку пругу за брзину до 200 километара на сат, гради вијадукт дуг три километра у плавном делу Дунава и тунел Чортановци.
Укупно ће на деоници бити изграђено 28 вештачких објеката — галерија, надвожњака, подвожњака, потходника, вијадукта и мостова, а на 12 од њих су радови већ завршени. У току је изградња станице Инђија, Сремски Карловци, Петроварадин, међустаничних растојања Бешка– Сремски Карловци, Петроварадин-Нови Сад.
Зарад удобности становника Србије приликом коришћења нове брзе пруге, биће изграђено седам потходника, који су прилагођени групама грађана који су слабије покретни (платформе за подизање, лифтови и рампе), монтирани су панели за заштиту од буке, први на железници у Србији, укупне дужине од 13,8 км. Осам путних прелаза биће замењени новим друмским подвожњацима и надвожњацима максималне дужине до 235,4 метра.
Директор огранка „РЖД Интернешнел“ у Србији Мансурбек Султанов истакао је да руска компанија традиционално наступа као поуздан партнер и стручњак за српске инвеститоре.
„Користећи не само наше искуство у Србији, већ и искуство ‘ ‘Руских железница’ о.а.д. – у Русији, нудимо најновија и технички најсавршенија решења за развој железничке инфраструктуре земље“, навео је Султанов.
Он је указао да у читавом свету изградња железница даје подстицај екстензивном развоју привреде и повећању мобилности грађана.
„Видимо каквим темпом се одвија развој у области саобраћаја у Србији последњих година, поносимо се што учествујемо у том процесу и спремни смо да ширимо нашу сарадњу у свим правцима“, поручио је Султанов.
Прочитајте још: