Ти летови иначе, обустављени су још од средине марта када је Национално координационо тијело Црне Горе (НКТ) увело привремену забрану обављања редовног авио-саобраћаја на црногорским аеродромима.
Авио-саобраћај са Русијом ни након отварања аеродрома у Тивту и Подгорици крајем маја, није обновљен до данас, чак ни након што је недавно НКТ поновно ставило Русију на списак земаља чији држављани могу ући у Црну Гору без задржавања у карантину.
Одлука „Аерофлота“ да откаже комплетан раније планирани саобраћај из Москве за Тиват за ову годину, данас је дошла као додатни „хладан туш“ на наде црногорских туристичких посленика да би се у августу, септембру и октобру, захваљујући Русима, ипак могло нешто спасити од овогодишње иначе, катастрофално лоше туристичке сезоне.
Према незваничним сазнањима „Вијести“ из кругова блиских менаџменту Аеродрома Црне Горе, руске авио-компаније су им ових дана наговијестиле да због тога што им то не дозвољава Влада у Москви, ниједна од њих у догледно вријеме уопште неће летјети за Црну Гору.
Са друге стране, руска Влада спремна је да и поред тога што ниједна њихова компанија неће саобраћати између двије државе, „Монтенегро Ерлајнсу“ ипак дозволи да лети на линијама из Тивта за Москву и Санкт Петербург, али ни такав епилог не представља готово никакво ријешење за црногорску туристичку привреду којом је тржиште Русије далеко највеће по броју клијената, а Руси су у Црну Гору до сада готово искључиво долазили авионом.
„Аерофлот“ је иначе, уз „Монтенегро Ерлајнс“ био једини тзв. legacy carrier (национални авио-превозник) који је за Тиват летио током читаве године, а та компанија је по броју превезених путника и операција њених авиона на овдашњим аеродромима, била и један од главних пословних партнера Аеродрома Црне Горе: Из руске националне авио-компаније јуче су званично најавили да ће се на линију из Москве за Тиват вратити тек почетком наредне ИАТА сезоне крајем марта наредне године.
Ипак, за сада је неизвјесно да ли ће и тада „Аерофлотови“ авиони поновно слијетати у Тиват, јер та компанија у склопу свог обимног програма преструктурирања због кризе изазване вирусом корона, намјерава да се фокусира на премијум дуголинијско тржиште, док ће дио својих средње дугих линија и флоте која се на њима користи, препустити својим подружницама „Rossiya Airlines“ и лоукостеру „Победа“.
Прочитајте још: