00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Како је руски Ми-26 пролетео изнад тајних база НАТО

© Sputnik / DMITRY SHORKOVМи-26
Ми-26 - Sputnik Србија
Пратите нас
Совјетски пилот Гурген Карапетјан први пут је 14. децембра 1977. године летео на супертешком транспортном хеликоптеру Ми-26. Четири године касније, хеликоптер, који је НАТО назвао „Хало“, прелетео је изнад војних база у Западној Немачкој.
Хеликоптер Ми-26 сматра се јединственом летелицом, јер има 14 светских рекорда, укључујући рекорде за ношење терета: 25 тона до висине од 4.100 метара, 20 тона до висине од 4.600 метара, 15 тона до висине од 5.600 метара и 10 тона до висине од 6.400 метара.

Изградња хеликоптера Ми-26 започета је 1972. године. Од нуле су направљене елисе главног и репног ротора хеликоптера, као и главни редуктор Ми-26 и нови турбо-осовински мотор.

© Sputnik / DMITRY SHORKOVХеликоптер који руши рекорде.
Како је руски Ми-26 пролетео изнад тајних база НАТО  - Sputnik Србија
Хеликоптер који руши рекорде.

Ми-26 је 1980. године успешно прошао испитивања, а у јуну 1981. године одржана је прва јавна демонстрација супертешког хеликоптера на ваздухопловној изложби на аеро-митингу Ле Бурже. Лет до Париза трајао је око 17 сати, с тим да је привремено слетео у Вилњусу, Варшави, Берлину и Франкфурту на Мајни.

Појава „руског хеликоптера“ на небу Западне Немачке изазвала је комешање у војним и дипломатским круговима, јер је Ми-26 пролетео изнад нуклеарних ракетних база НАТО. У Паризу је хеликоптер дочекао први заменик генералног директора „Аерофлота“.

„Он је пришао и рекао: 'Слушајте, нико није покушао да вас обори?' 'Не, колико знам. А у чему је ствар?', питам ја. 'Пресрели смо разговор, један пуковник је позвао НАТО базу и захтевао да се авиони подигну како би вас оборили“, рекао је Гурген Карапетјан.

У повратку, немачки контролор летења спровео је Ми-26 до једног од аеродрома НАТО.

Авион за допуну горива Ил-78 на војним вежбама поморске авијације Црноморске флоте у Јејском региону - Sputnik Србија
Совјетски и руски модели у врху најпопуларнијих авиона и хеликоптера /видео/

„Питам диспечера на енглеском: 'Зашто сте нас довели овде?' 'Морао сам да видим руски хеликоптер, који је направио буку у Паризу', одговорио је.

Ми-26 је 43 године касније замењен новом верзијом супертешког хеликоптера Ми-26Т2В. Модел, произведен у Ростову на Дону, поседује најновији комплекс уграђене радио-електронске опреме који му омогућава да лети и ноћу и дању. Лет планираном рутом и слетање могу се извести помоћу аутопилота. Нови ваздушно-десантни одбрамбени комплекс способан је да одбије напад навођених пројектила. У октобру је Ми-26Т2В успешно прошао државна испитивања.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала