Посланици Ана Ешу и Том Малиновски послали су писма извршном директору Фејсбука Марку Закербергу и извршном директору Твитера Џеку Дорсију у којима захтевају те промене.
Сличнa писма послата су и извршним директорима Гугла и Јутјуба.
„Годинама су компаније у чијем су власништву друштвене мреже дозвољавале да се штетне дезинформације шире путем њихових платформи и трују умове америчког народа“, објавила је Епу на Твитеру.
For years social media companies have allowed harmful disinformation to spread through their platforms, polluting the minds of the American people.
— Rep. Anna G. Eshoo (@RepAnnaEshoo) January 21, 2021
Online disinformation is not just about removing bad content. I see it as largely a product design issue. (1/2)
Политичари тврде да друштвене мреже допуштају садржај који појачава постојеће политичке пристраности, посебно оних укорењених у бесу и страху. Додају и да алгоритми које користе ове компаније подривају заједнички доживљај објективне стварности и олакшавају везе између екстремистичких корисника, што доводи до насиља у стварном животу, попут нереда у америчком Конгресу, 6. јануара.
Твитер је позван да одмах изврши трајне промене како би ограничио ширење дезинформација и других облика штетног садржаја. Од Фејсбука и Јутјуба је затражено да усаврше своје системе препорука како не би промовисали опасне теорије завере међу корисницима.
Демократе и многи другу су у медијима оптужили бившег америчког председника Доналда Трампа да је подстакао своје присталице да упадну у Конгрес у нади да ће поништити резултате председничких избора 2020. године.
Водеће друштвене мреже, укључујући Фејсбук и Твитер, одмах су забраниле налоге Трампа и појединих његових присталица.
Нову друштвену мрежу Парлер, коју многи описују као алтернативу Твитеру а која је популарна међу конзервативцима, Епл, Гугл и Амазон довеле су до ћорсокака одбијајући да наставе са услугама хостинга и склањајући апликацију са својих „продавница“.
Трампови критичари инсистирали су да је такво ограничавање неопходно како би се спречило насиље и ширење лажи, док су конзервативци такву политику великих компанија назвали орвеловском и тврдили да представља политичку цензуру.