Русија тестира први хибридни авио-мотор

© Sputnik / Михаил Воскресенский / Уђи у фото-галеријуРуски авио-мотор ПД-14 за авион МС-21
Руски авио-мотор ПД-14 за авион МС-21 - Sputnik Србија, 1920, 05.02.2021
Пратите насTelegramOdyssey
У Новосибирску су почела испитивања суперпроводног електромотора авиона, саопштила је прес служба Фонда перспективних истраживања.
У току је тестирање на земљи са демонстратором хибридног погонског система опремљеним електричним мотором од 500 киловата. Први лет је планиран на међународној ваздухопловној изложби „МАКС-2021“.

Како су навели у прес служби Фонда, тестови су потврдили да су изабрана техничка решења коректна. Експерти су оценили квалитетан рад ваздухопловне опреме и електромотора, истражили услове електромагнетне компатибилности кабинске и суперпроводничке опреме, главне режиме рада електромотора и његових система: хлађење, покретање, заустављање и рад под оптерећењем.

3Д принтер - Sputnik Србија, 1920, 25.07.2020
Русија успешно тестирала авио-мотор направљен на 3Д штампачу /видео/

Раније је саопштено да ће се испитивања хибридног мотора почети 2021. године. У ту сврху је један од три мотора Јак-40, који се налазе у задњем делу, замењен турбоосовинском гасном турбином са електричним генератором. Генератор је развијен у сарадњи Централног института за ваздухопловне моторе П.И. Баранова и Ваздухопловног техничког универзитета у Уфи.

Електрични мотор је уграђен у „нос“ летеће лабораторије, користећи ефекат суперпроводника високе температуре и криогени систем. Направљен је у компанији „СуперОкс“ по налогу Фонда за напредна истраживања. Летећу лабораторију, на бази авиона Јак-40, развили су специјалисти Сибирског научно-истраживачког института „Чаплигина“.

Заједнички пројекат фонда и „СуперОкс“ под називом „Контур“ започет је 2016. године. Циљ је био стварање електроенергетских система заснованих на принципу суперпроводљивости, као и развој технологије за производњу високотемпературних суперпроводника у облику траке.

Технологија суперпроводника обезбеђује јачи ток струје и побољшава карактеристике електромотора и каблова.

У фонду су изјавили да научна и техничка база, добијена током спровођења пројекта „Контур“, пружа могућност двоструког повећања специфичне снаге електромотора, као и смањење потрошње горива када се користи као део хибридних погонских система.

План је да се ове технологије користе за разраду мотора и електроенергетских комплекса за електричне авионе и хеликоптере.

Прочитајте још:

 

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала