00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
МИЉАНОВ КОРНЕР
Спира бритком сабљом по српском фудбалу
20:00
60 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Где ће све проћи трећа линија Београдског метроа

© Фото : Спутњику уступио Горан ВесићСрпска застава и грб Града Београда, једно од решења.
Српска застава и грб Града Београда, једно од решења. - Sputnik Србија, 1920, 06.02.2021
Пратите нас
Трећа линија Београдског метроа, према постојећем концептуалном решењу, требало би да споји Нови Београд са Бањицом.

Идеја је да прође кроз центар града испод Трга републике и Дома Народне скупштине, али и да споји аутобуску станицу у Блоку 42 и Железничку станицу „Београд – центар“. Требало би да буде дуга 20,8 километара и да има 21 станицу.

Тачка спајања прве линије метроа од Макиша до Миријева са трећом је Трг републике, док се са другом линијом, која ће спајати Земун са Миријевом, укршта у две тачке, испод парка Мањеж и код „Штарк арене“. Прве две линије укрштају се на Савском тргу.

„Радови на градњи метроа почињу 1. новембра ове године и до 2030. нема стајања! До тада ћемо завршити ове две линије“, изјавио је заменик градоначелника Горан Весић.

Весић је за „Новости“ навео да ће до априла бити завршен идејни пројекат за депо на Макишу, како би радови почели у новембру.

„Градња депоа коштаће нас 70 милиона евра. У новембру ће бити завршен и идејни пројекат за прву фазу прве линије метроа, од Железника до Карабурме. Тада ће бити потписани комерцијални уговори са француском страном, која је задужена за електромашинске подсистеме и за возове, и кинеском страном, која ће изводити грађевинске радове, како бисмо из депоа одмах почели да радимо прву линију без застоја“, рекао је Весић.

Он је најавио да ће у мају бити расписан и конкурс за идејно решење првих 17 метро станица.

Где ће све проћи прве две линије београдског метроа /фото/
„Биће позване домаће архитекте и желимо да свака метро станица буде другачија, да ‘говори’ о том делу града, историји Београда и Србије“, казао је Весић.

Према речима заменика градоначелника, прва линија метроа биће завршена до 2028. године. Пројектовање друге линије требало би да буде готово 2023, а она саграђена до 2030. године. За десет година тако ће, према плану, престоница имати укупно 41 километар метроа са 42 станице и две линије које ће покрити већи део града.

Весић је додао да ће Београђани моћи да виде како ће изгледати метро и изложбеном простору на Тргу републике. Осим тога, штанд ће бити и у приградским општинама. Суграђани ће моћи и да гласају какав изглед композиција желе, оне инспирисане престоничким рекама или по мотивима заставе и грба града.

Новина је сада што је линија један изгубила две станице, па ће уместо досадашњих 23, сада ће имати 21 станицу, пошто су избачене станица „Ранжирна“ и „Палата правде“. Линија два метроа, уместо 20, сада ће имати 21 станицу, а додата је Блок 18.

„Скрин дор“ ради безбедности путника

Како открива директор ЈП „Београдски метро и воз“ Станко Кантар, ради безбедности путника све станице ће имати „скрин дор“, односно стакло које ће се отварати када композиција стигне у станицу.

„У старту ће бити куповано по три вагона са по 120 места за путнике, али ће цео метро бити пројектован за четири возне композиције. Тако ће у будућности капацитет метроа моћи да буде повећан. Прво ћемо градити метро станице, а онда ће ‘кртица’ да пробија тунеле. Те посебне машине пројектује кинеска компанија ‘Пауер Чајна’. Њена градња и монтажа ће трајати 18 месеци и прави се само за наше услове јер је на првој линији различита геологија земљишних слојева“, рекао је Кантар.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала