Сајам „GULFOOD“, који траје до 25. фебруара, једна је од највећих и најзначајнијих специјализованих изложби прехрамбене индустрије у Уједињеним Арапским Емиратима и региону Залива.
На том сајму Привредна комора Србије (ПКС) и Развојна агенција Србије (РАС) организовале су наступ 11 компанија из Србије.
Шефа Канцеларије ПКС у Дубаију Марко Селаковић изјавио је за портал Б92 да је много производа које српски пољопривредни сектор може да понуди.
„Чести су упити за свеже воће и поврће, за смрзнути програм, пре свега малине, боровнице, јагодичасто воће. Све више се исказује интересовање и за кексове и воћне сокове из Србије. Потенцијал је огроман, а тек нас очекује светска изложба Експо од октобра до краја марта у Дубаију, где УАЕ ставља изузетан акценат на аграр: једна од тематских недеља светске изложбе Експо биће посвећена храни, пољопривреди и животним намирницама“, рекао је Селаковић.
Ако се пословна заједница Србије покаже у правом светлу, и ако успемо да милионима посетилаца приближимо српски аграрни сектор и прехрамбене производе, ојачаћемо додатно присуство на овом важном тржишту, али и широм света, истакао је Селаковић.
Он је указао да је најбоље извозити финалне производе — велику зараду у УАЕ праве малопродајни ланци који често оптерећују коначну цену производа високим маржама.
„Знам да фирмама из Србије није лако да играју глобалну утакмицу против највећих светских играча који су присутни на овом тржишту, али заједничким снагама успевамо корак по корак да будемо све присутнији: данас, годину и по дана након оснивања Канцеларије ПКС у УАЕ, у готово свим супермаркетима у Емиратима можете наићи на неки од прехрамбених производа из Србије. Пуно ми је срце због тога, али желим да будемо још присутнији“, навео је Селаковић.
Зашто се исплати извоз из Србије у УАЕ?
Према његовим речима, Уједињени Арапски Емирати су стабилно и платежно способно тржиште и несумњиво је добро што су пољопривредни производи из Србије присутни на овом тржишту.
„Ипак, УАЕ представља много више од платежно способног тржишта: Дубаи је кључно чвориште за снабдевање Блиског Истока, Африке и Југоисточне Азије. Србија своју шансу треба да тражи тако што ће УАЕ посматрати као центар из којег се може приступити дословно милијардама потрошача: Индија, субсахарска Африка, али и земље окружења, попут Саудијске Арабије, имају огроман потенцијал, а Србија је и на тим тржиштима препозната као земља квалитетне хране“, казао је Селаковић.
На питање како оцењује тренутну размену Србије и УАЕ, шефа Канцеларије ПКС у Дубаију наглашава да је то утакмица која се никад не завршава и да увек има простора за напредак.
„Изузетно сам задовољан како су производи из Србије прихваћени на овом тржишту. Морамо да још порадимо на брендирању, дистрибуцији, реалној ценовној политици, предвидљивости количина, да повећамо обим размене: ако успемо да пребродимо те изазове, бићемо још успешнији“, закључио је Селаковић.
Прочитајте још: