Просечан Немац, кажу стручњаци, сада вага да задржи стари проверени аутомобил или да купи стар две до три године, јер су редови за чекање за поједине нове моделе и до шест месеци.
Нема више преваре с папирима, нарочито за аутомобиле испод 2010. године, наводи РТС.
Сви ће, без обзира на стање, бити процењени по каталогу Ауто-мото савеза и то ће поскупети бар за 20 одсто, јер су, на пример, за аутомобиле 2006. доношени оверени рачуни на 500 до 600 евра, што је двоструко мање.
"Сви смо чекали да почетком короне падну цене аутомобила, међутим од прошле године до данас, возила перманентно поскупљу, а сад имамо још један доказ за то, а то је да испорука нових аутомобила успорена", каже инжењер Јован Радић, експерт за увоз возила са тржишта Европске уније.
Решење постоји, онај ко жели да купи добар, очуван и сервисиран аутомобил треба да оде до овлашћеног увозника и купи аутомобил из система старо за ново. Тиме плаћа нешто вишу цену, али неће имати главобољу због издувних гасова и гаранције.
"Ја мисилим да је најбоље да се купи аутомобил који је купљен овде у домаћој продаји као нов ауто, јер у том случају добијате његову целу историју, добијате сервисну књижицу знате где је одржаван и како је одржаван и то је много боља варијанта за куповину половњака него увоз оних аутомобила из иностранства чију историју не знамо", истиче инжењер Душан Цинцар, аутомобилски аналитичар.
На пример, њих је у последње време чак 30 одсто у укупном увозу, јер се сви боје да ће се до њих овога лета тешко долазити.
Дажбине су сада мање за њих, а стари до пет година са евро 5 нормом, могу се лако наћи по повољним ценама.