Научници: Знаци живота на другим планетама могу бити ускоро откривени

© NASAСвемирски телескоп „Хабл“
Свемирски телескоп „Хабл“ - Sputnik Србија, 1920, 18.04.2021
НАСА Свемирски телескоп Џејмс Веб (ЈВСТ), наследник Хабла, могао би да открије знакове живота на другим планетама у наредних пет до 10 година, тврди Каприс Филипс, докторант на Државном универзитету у Охају.

Према првим прорачунима, после лансирања у октобру 2021. године после вишегодишњих одлагања, нови врхунски телескоп могао би човечанству да омогући откривање знакова живота на удаљеним планетама за само 60 сати.

„Оно што ме је заиста изненадило у резултатима је то што ћемо у наредних пет до 10 година можда реално пронаћи знакове живота на другим планетама“, рекла је Каприс Филипс, студенткиња постдипломских студија на Државном универзитету у Охају.

Филипсова би требало да присуствује априлском састанку у недељу на коме би се разговарало о томе како би ново „око на небу“ могло да открије биознаке на удаљеним гасовитим патуљастим планетама, које укључују и супер-Земље и мини-Нептуне.

​Филипсова је израчунала да би, кад Свемирски телескоп Џејмс Веб почне да ради након очекиваног лансирања у октобру, могао да открије трагове амонијака на шест планета патуљака са гасом за само неколико орбита.

Присуство амонијака један је од потенцијалних биолошких потписа које астробиолози узимају у обзир у потрази за животом у свемиру, али побољшана инфрацрвена резолуција и осетљивост ЈВСТ-а и шири спектар истраживачких сензора дугог домета пружиће човечанству невиђен поглед на свемир.

​Патуљци са плином су међу многим претендентима који би могли угостити први живот са којим би се човечанство могло сусрести изван наше планете, а ЈВСТ би могао бити алат који нас доводи у нову еру истраживања свемира.

Филипсова и њене колеге већ су направили ранг листу најбољих кандидата за инспекцију високо напредног телескопа, на основу процењене облачности, хемијског састава и атмосферских услова.

​„Човечанство поставља питања: Да ли смо сами? Шта је живот? Има ли живота сличног нашем негде другде? Моје истраживање сугерише да први пут имамо научно знање и технолошке могућности да реално почнемо да проналазимо одговоре на ова питања“, каже Филипсова.

ЈВСТ ће завирити у далеку прошлост посматрајући далеке галаксије и друге удаљене објекте у свемиру, а чак и ако не нађе ванземаљске знакове живота, помоћи ће човечанству да одговори на друга питања о пореклу и природи свемира, преноси РТ.