https://sputnikportal.rs/20210707/nocna-mora-na-pomolu-naucnici-upozoravaju--kompanije-uvlace-reklame-i-u-nase-snove-1125862837.html
Ноћна мора на помолу: Научници упозоравају ― компаније увлаче рекламе и у наше снове
Ноћна мора на помолу: Научници упозоравају ― компаније увлаче рекламе и у наше снове
Sputnik Србија
Од огласа и реклама безбедни смо једино док спавамо, али чини се да ни то више неће бити тако јер оглашивачи долазе и у наше снове. Због тога је 35 научника и... 07.07.2021, Sputnik Србија
2021-07-07T19:59+0200
2021-07-07T19:59+0200
2021-08-26T03:14+0200
сан
снови
спавање
рекламе
реклама
рекламирање
друштво
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/346/62/3466223_0:194:1206:872_1920x0_80_0_0_812670f63e0cc5512b5b0bbf55ef3586.jpg
Пре неколико година научници с Масачусетског технолошког института развили су уређај који омогућује да се у одређеној мери управља сновима, али “рекламирање у сновима” постало је предмет јавне расправе након што је компанија “Coors” покренула рекламну кампању за своје пиво, којом жели да се завуче у људску подсвест и у сновима им поручи колико су њихови напици добри и освежавајући.Кампања је осмишљена тако да се пре спавања погледа кратак онлајн филм, док се током спавања слушају опуштајући звукови. Дакле повезивање тог филма, односно рекламе о испијању пива са пријатном звучном кулисом током спавања могло би да активира осећај пријатности који се повезује с “Coorsom”.Није познато колико је људи учествовало у таквој манипулацији сновима, али како пише “Гардијан”, та рекламна кампања није само празан трик, већ су њоме можда “отворена врата узнемирујуће будућности”.Боб Стикголд, когнитивни неуронаучник и професор на Харварду, сматра да би таквим ефектима могле да се послуже и друге компаније и због тога је он један од потписника отвореног писма које је прошлог месеца објавило 35 научника и стручњака који се баве проучавањем спавања.Они су упозорили на бројне опасности таквог начина задирања у наше снове и на стварну претњу оглашавања у сновима, што су назвали сценаријем из ноћне море. Стикголд посебно упозорава на то да око 30 милиона људи данас има паметне уређаје у својим спаваћим собама који могу с њима комуницирати. Може се само претпоставити како би то изгледало када би оглашивачи преко таквих звучника рекламирали своје производе око 1, 2 или 3 сата ујутро док људи спавају. Они тога не би били свесни, али можда би подсвесно чули све те поруке.Такође, оглашавање у сновима може бити повезано са гледањем реклама док су људи будни. Ако се са одређеном рекламом повезује нека музика или неки други звук, онда би им се иста музика или звук могли пустити док спавају, а људи би их повезали с производима из рекламе.“Можда то сада звучи као научна фантастика, али такав сценарио из ноћне море није немогућ и зато је потребно проактивно деловати како би се компаније у старту спречиле да нам отму снове”, нагласио је Стикголд.
https://sputnikportal.rs/20171227/popodnevno-spavanje-1113966074.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/346/62/3466223_43:0:1206:872_1920x0_80_0_0_5272b7abbc82d658b11a190fd143a3b3.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
сан, снови, спавање, рекламе, реклама, рекламирање, друштво
сан, снови, спавање, рекламе, реклама, рекламирање, друштво
Ноћна мора на помолу: Научници упозоравају ― компаније увлаче рекламе и у наше снове
19:59 07.07.2021 (Освежено: 03:14 26.08.2021) Од огласа и реклама безбедни смо једино док спавамо, али чини се да ни то више неће бити тако јер оглашивачи долазе и у наше снове. Због тога је 35 научника и стручњака који се баве проучавањем спавања потписало отворено писмо у ком упозоравају на манипулације људима док спавају.
Пре неколико година научници с Масачусетског технолошког института развили су уређај који омогућује да се у одређеној мери управља сновима, али “рекламирање у сновима” постало је предмет јавне расправе након што је компанија “Coors” покренула рекламну кампању за своје пиво, којом жели да се завуче у људску подсвест и у сновима им поручи колико су њихови напици добри и освежавајући.
Кампања је осмишљена тако да се пре спавања погледа кратак онлајн филм, док се током спавања слушају опуштајући звукови. Дакле повезивање тог филма, односно рекламе о испијању пива са пријатном звучном кулисом током спавања могло би да активира осећај пријатности који се повезује с “Coorsom”.
Није познато колико је људи учествовало у таквој манипулацији сновима, али како
пише “Гардијан”, та рекламна кампања
није само празан трик, већ су њоме можда “отворена врата узнемирујуће будућности”.
Боб Стикголд, когнитивни неуронаучник и професор на Харварду, сматра да би таквим ефектима могле да се послуже и друге компаније и због тога је он један од потписника отвореног писма које је прошлог месеца објавило 35 научника и стручњака који се баве проучавањем спавања.
У писму су затражили регулацију таквог оглашавања у сновима и манипулације људима док спавају и нису свесни околине.
Они су упозорили на бројне опасности таквог начина задирања у наше снове и на стварну претњу оглашавања у сновима, што су назвали сценаријем из ноћне море.
Стикголд посебно упозорава на то да око 30 милиона људи данас има паметне уређаје у својим спаваћим собама који могу с њима комуницирати. Може се само претпоставити како би то изгледало када би оглашивачи преко таквих звучника рекламирали своје производе око 1, 2 или 3 сата ујутро док људи спавају. Они тога не би били свесни, али можда би подсвесно чули све те поруке.
Такође, оглашавање у сновима може бити повезано са гледањем реклама док су људи будни. Ако се са одређеном рекламом повезује нека музика или неки други звук, онда би им се иста музика или звук могли пустити док спавају, а људи би их повезали с производима из рекламе.
“Можда то сада звучи као научна фантастика, али такав сценарио из ноћне море није немогућ и зато је потребно проактивно деловати како би се компаније у старту спречиле да нам отму снове”, нагласио је Стикголд.