Ускоро 200 на сат брзом пругом од Београда до Новог Сада

© Фото : Министарство грађевинарства саобраћаја и инфраструктуреЖелезничка станица Земун на деоници брзе пруге Београд Центар–Стара Пазова.
Железничка станица Земун на деоници брзе пруге Београд Центар–Стара Пазова. - Sputnik Србија, 1920, 18.07.2021
Пратите нас
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је да радови на брзој прузи Београд-Нови Сад добро напредују, најавивши да ће она у комерцијалну употребу бити пуштена у фебруару следеће године.
Момировић је, заједно са вршиоцем дужности генералног директора Инфраструктуре железнице Србије Небојшом Шурланом и в.д. помоћника министра за железницу Анитом Димовски, обишао радове на изградњи нове железничке станице у Земуну и том приликом истакао да ће рокови бити испоштовани, а да ће се од краја септембра радити тестови.
„Приближавамо се самом крају брзе пруге Београд-Нови Сад, првог дела будућег коридора од Београда до Будимпеште. Механизације је кључна, ушли смо у електро радове и сигурносне радове. Станица напредује добро, као и свих шест станица на траси од Београда до Новог Сада. Крај увек може да се развуче, а то не смемо да дозволимо“, казао је Момировић.
Министар очекује да ће радови на прузи Нови Сад-Суботица кренути у пуном капацитету крајем септембра или почетком октобра.

Ради се у три смене

Представници извођача радова кинеске компаније ЦРИ истакли су да се, због згуснутих рокова, ради у три смене, а да се, због временских услова, већи део посла обавља ноћу.
Они су напоменули да се највећи део посла око изградње пруге не види, јер га раде софтверски инжењери у Кини.
Нови Сад - Sputnik Србија, 1920, 11.05.2021
Момировић: Београд и Нови Сад ће се спојити, имаћемо практично један град
Реч је о програмима Система сигналне сигурности и Система електронске контроле, без којих брзе пруге не могу да функционишу.
Директор пројекта за надзор „Дојче Бан“, фирме која контролише радове на прузи, Јанко Ковљенић каже да су радови у протеклих десет месеци, откако је његова фирма укључена у надзор, значајно убрзани у односу на почетак.
„Саобраћај се одвија по левом колосеку од априла месеца ове године, а сада је у плану да се пусти део десног колосека који се завршава, пошто је пруга подељена у два сегмента. Први је део од Београда до Батајнице, има два колосека и предвиђен је за мање брзине. Од Батајнице до Старе Пазове постоје четири колосека, од којих су два за велике брзине, према Новом Саду, до 200 километара на сат“, казао је он.
Како је рекао, на том делу се тренутно интензивно ради, а посебно на дренажи станица и осталих делова доњег строја, док су радови на горњем слоју реализовани 60 одсто.
Навео је да су радови у делу од Прокопа до Батајнице 95 одсто завршени и да очекује врло брзо завршне радове на пуштању десног колосека у саобраћај, пренео је Танјуг.
Тунел Чортановци - Sputnik Србија, 1920, 25.04.2021
Возом 200 на сат: Како изгледа први тунел без застора и најдужи железнички вијадукт у Србији /видео/
„Станичне зграде су у функцији и оне су 70 одсто завршене. Имамо четири велика надвожњака на којима се ради интензивно и нема ванредних застоја у реализацији, тако да очекујемо да ће радови бити завршени у предвиђеном временском периоду, после чега следе динамичка испитивања колосека и пробне вожње, тако да би се до краја фебруара наредне године саобраћај требало потпуно нормално да се одвија”, рекао је Ковљенић.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала