https://sputnikportal.rs/20210821/moja-revolucija-je-u-meni---ja-sam-revolucija-1128623518.html
Моја револуција је у мени - ја сам револуција!
Моја револуција је у мени - ја сам револуција!
Sputnik Србија
Моја револуција се одиграва у мени, ја сам револуција, говорила је највећа мексичка сликарка Фрида Кало чија је невероватна биографија тема романа „Фрида Кало... 21.08.2021, Sputnik Србија
2021-08-21T11:57+0200
2021-08-21T11:57+0200
2021-08-21T11:57+0200
култура
фрида кало
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111835/26/1118352623_0:0:1306:734_1920x0_80_0_0_d2931e8418e8b523706a0192bbd5cf47.jpg
Ко је жена која никада није сликала своје снове већ свој живот, Мексиканка о чијим је шуштавим сукњама и индијанском накиту надахнуто писао Карлос Фуентес? Чиме је заслужила да је и седам деценија после смрти и даље називају једном од најснажнијих личности 20. века, иконом стила, парадигмом слободе? Шта је у причи о Фриди толико магично да од ње ствара главну јунакињу савремене прозе, толико интригантно да ни данас интересовање за њен живот и сликарство не јењава?Боје живота Фриде Кало„Можда је у причи о Фриди најмагичнији тај спој различитих момената – толико талента, жеље за животом, толико љубави, а истовремено живот који јој се штуро даје. Магична је и њена жеља да из тог тако мало датог пуно извуче, њена храброст и непоколебљивост у борби за идентитет, слободу, уметност“, каже за Спутњик преводилац романа „Фрида Кало и боје живота“ Душица Милојковић.Она подсећа да је у овој причи о девојци којој ће саобраћајна несрећа трасирати живот на најболнији начин - доносећи са собом операције, корсете, непокретност, немогућност родитељства - најснажнији „зачин“ Фридина велика и веома турбулентна љубавна прича са чувеним мурлистом Дијегом Ривером…У животу две несреће – трамвајска и Дијего Ривера„То је прича о опсесивној заљубљености и у суштини о једном зависничком односу. Сама Фрида је једном изјавила да су јој се у животу догодиле две несреће – она са трамвајем и Дијего, с тим што је, како је казала, Дијего био већа“, подсећа наша саговорница.И књига Каролин Бернард која је једна врста романсиране биографије велике сликарке, пре свега је љубавни роман који почиње описом трамвајске несреће, а завршава отварање чувене изложбом Фриде Кало на коју је донет и њен кревет, заједно са фотографијама и цртежима крај узглавља... У тај кревет, који је окружен њеним радовима стајао на средини мексичке галерије, спустио је Дијего ривера уз пољубац и речи: „Успешан одлазак са сцене, жабо моја крастало“… Било је то њено последње појављивање пред публиком.Између блаженства и мучења„Цео Фридин живот био је непрестана осцилација између усхићења и очајања, између блаженства и мучења, креативности и патње. Та тежња да се између великих неравнотежа пронађе сопствени пут је оно што многе људе и данас фасцинира и привлачи“, подсећа преводилац књиге Душица Милојковић. Она напомиње да Каролин Бернард у својој књизи није улазила дубоко у најтамније стране Фридине судбине, већ је акценат ставила на њену животну радост, потребу за обичним људским животом. Због тога књига даје дозу оптимизма, наду да уметност и љубав према животу могу да победе све тешко и мрачно.Победа плеса над смрћу„Роман се завршава Фридином спекракуларном изложбом на коју је доведена у кревету, али снажно пркосећи смрти. Уосталом, Фрида је сваки свој бол и несрећу претварала у слику. Цео њен живот био је плес са смрћу и она се силно трудила да тај плес изведе елегантно, да му да лепоту. Иако свесна смрти, није јој дозвољавала да је победи. Уместо тога успела је да њено стваралаштво и однос према животу буду јачи од смрти и то је најфасцинантније у овој причи. У сваком свом паду, трагедији или поразу Фрида проналази уметничку снагу да то претвори у слике које и данас фасцинирају свет. Што је живот бивао суморнији, њене боје су бивале живље и светлије. Живела је кроз боје, кроз сликарство, то јој је давало снагу. Књига 'Фрида Кало и боје живота'' говори о тој јединственој добијеној борби, о успеху који се уздигао над понорима болести, о тој победи плеса над смрћу“, закључује Душица Милојковић.
https://sputnikportal.rs/20190101/burna-ljubav-20-veka-1118361477.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Дејана Вуковић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
Дејана Вуковић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111835/26/1118352623_0:0:1200:900_1920x0_80_0_0_53a71059d63785f6000b7d8793299c05.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Дејана Вуковић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
култура, фрида кало
Моја револуција је у мени - ја сам револуција!
Моја револуција се одиграва у мени, ја сам револуција, говорила је највећа мексичка сликарка Фрида Кало чија је невероватна биографија тема романа „Фрида Кало и боје живота“ Каролин Бернард, недавно преведеног на српски језик.
Ко је жена која никада није сликала своје снове већ свој живот, Мексиканка о чијим је шуштавим сукњама и индијанском накиту надахнуто писао Карлос Фуентес? Чиме је заслужила да је и седам деценија после смрти и даље називају једном од најснажнијих личности 20. века, иконом стила, парадигмом слободе? Шта је у причи о Фриди толико магично да од ње ствара главну јунакињу савремене прозе, толико интригантно да ни данас интересовање за њен живот и сликарство не јењава?
„Можда је у причи о Фриди најмагичнији тај спој различитих момената – толико талента, жеље за животом, толико љубави, а истовремено живот који јој се штуро даје. Магична је и њена жеља да из тог тако мало датог пуно извуче, њена храброст и непоколебљивост у борби за идентитет, слободу, уметност“, каже за Спутњик преводилац романа „Фрида Кало и боје живота“ Душица Милојковић.
Она подсећа да је у овој причи о девојци којој ће саобраћајна несрећа трасирати живот на најболнији начин - доносећи са собом операције, корсете, непокретност, немогућност родитељства - најснажнији „зачин“ Фридина велика и веома турбулентна љубавна прича са чувеним мурлистом Дијегом Ривером…
У животу две несреће – трамвајска и Дијего Ривера
„То је прича о опсесивној заљубљености и у суштини о једном зависничком односу. Сама Фрида је једном изјавила да су јој се у животу догодиле две несреће – она са трамвајем и Дијего, с тим што је, како је казала, Дијего био већа“, подсећа наша саговорница.
И књига Каролин Бернард која је једна врста романсиране биографије велике сликарке, пре свега је љубавни роман који почиње описом трамвајске несреће, а завршава отварање чувене изложбом Фриде Кало на коју је донет и њен кревет, заједно са фотографијама и цртежима крај узглавља... У тај кревет, који је окружен њеним радовима стајао на средини мексичке галерије, спустио је Дијего ривера уз пољубац и речи: „Успешан одлазак са сцене, жабо моја крастало“… Било је то њено последње појављивање пред публиком.
Између блаженства и мучења
„Цео Фридин живот био је непрестана осцилација између усхићења и очајања, између блаженства и мучења, креативности и патње. Та тежња да се између великих неравнотежа пронађе сопствени пут је оно што многе људе и данас фасцинира и привлачи“, подсећа преводилац књиге Душица Милојковић.
Она напомиње да Каролин Бернард у својој књизи није улазила дубоко у најтамније стране Фридине судбине, већ је акценат ставила на њену животну радост, потребу за обичним људским животом. Због тога књига даје дозу оптимизма, наду да уметност и љубав према животу могу да победе све тешко и мрачно.
„Роман се завршава Фридином спекракуларном изложбом на коју је доведена у кревету, али снажно пркосећи смрти. Уосталом, Фрида је сваки свој бол и несрећу претварала у слику. Цео њен живот био је плес са смрћу и она се силно трудила да тај плес изведе елегантно, да му да лепоту. Иако свесна смрти, није јој дозвољавала да је победи. Уместо тога успела је да њено стваралаштво и однос према животу буду јачи од смрти и то је најфасцинантније у овој причи. У сваком свом паду, трагедији или поразу Фрида проналази уметничку снагу да то претвори у слике које и данас фасцинирају свет. Што је живот бивао суморнији, њене боје су бивале живље и светлије. Живела је кроз боје, кроз сликарство, то јој је давало снагу. Књига 'Фрида Кало и боје живота'' говори о тој јединственој добијеној борби, о успеху који се уздигао над понорима болести, о тој победи плеса над смрћу“, закључује Душица Милојковић.