Гигантска комета приближава се Сунчевом систему, научници израчунали кад стиже

CC BY 4.0 / Wikipedia/NOIRLab/NSF/AURA/J. da Silva/Cropped photo / Илустрација комете Бернандели Бернстајн
Илустрација комете Бернандели Бернстајн - Sputnik Србија, 1920, 01.10.2021
Гигантска комета, толико велика да је у почетку била препозната као патуљаста планета, приближава се нашем Сунчевом систему.
Комета Бернардели Бернстајн, позната и као Ц/2014 УН долази из Ортовог облака, облака комета на спољној граници Сунчевог система.
Научници сматрају да нема разлога за бригу, јер ће комета ући у Сунчев систем тек толико да приђе релативно близу спољној орбити Сатурна, трећој најудаљенијој планети од Сунца.
Међутим, величина ове комете и релативна близина даће астрономима ретку прилику да детаљно проуче објекат из Ортовог облака.
„Имамо привилегију да смо открили највећу комету коју смо до сада видели и да смо је приметили на време како бисмо могли да је посматрамо и проучимо“, рекао је Гери Бернстајн са Универзитета Пенсилванија, један од астронома који су открили комету.
Ова комета није била у Сунчевом систему у последњих три милиона година, каже он, преноси Сајенс алерт.
Бернстајн објашњава да је Ортов облак веома удаљен и мрачан, те је тешко видети шта се у њему налази. Зато ће проучавање комете бити веома значајно како би научници могли да даље схвате шта се догађа у Ортовом облаку.
Астрономи Гери Бернстајн и Педро Бернандели са Универзитета Пенсилванија, који су открили комету, заједно са колегама, описали су је у новом научном раду објављеном у часопису „Астрофизикал џурнал летерс“.
„Закључујемо да је Ц/2014 УН „нова“ комета будући да нема доказа како се приближила Сунцу на мање од 18 астрономских јединица (АУ, један АУ је 150 милиона километара) од како је избачена у Ортов облак“, наводе научници.
Како додају, комета би могла да буде један од најстаријих свемирских објеката који су снимљени и виђени са релативне близине.
Према прорачуну астронома, комета пречника 155 километара прићи ће Сунцу на 10,97 АУ 2031. године. Сатурнова орбита, поређења ради, удаљена је од Сунца 9,5 АУ.
Планета са три сунца у сазвежђу Орион - Sputnik Србија, 1920, 01.10.2021