https://sputnikportal.rs/20211012/zasto-je-smanjenje-cena-rominga-na-balkanu-dobro-i-za-potrosace-i-za-biznis-1130619133.html
Зашто је смањење цена роминга на Балкану добро и за потрошаче и за бизнис
Зашто је смањење цена роминга на Балкану добро и за потрошаче и за бизнис
Sputnik Србија
Оно што је добро за потрошаче добро је и за компаније у региону које желе да изграде своје бизнисе и пронађу нова тржишта, оценио је генерални директор... 12.10.2021, Sputnik Србија
2021-10-12T22:16+0200
2021-10-12T22:16+0200
2021-10-12T22:16+0200
економија
србија
роминг
србија – економија
регион – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/1b/1123962951_0:100:1921:1180_1920x0_80_0_0_b1f710d1dc794b46105e1b42652e8855.jpg
Роминг између Србије, Босне и Херцеговине, Црне Горе, Северне Македоније и Албаније укинут је 1. јула, а Лучић у ауторском тексту за „Форбс“ истиче да је комуникација без граница велики корак напред у међурегионалној сарадњи и важан симбол напретка с обзиром на скорашњу историју нашег региона.„Регион треба да комуницира више, а не мање“Он је навео да је Европска унија направила преседан када је 2017. године увела сопствени оквир за роминг и да је то била једна од највећих препрека слободној прекограничној комуникацији у региону који, како је указао, треба да комуницира више, а не мање.Он је подсетио да је тада из ЕУ саопштено следеће: „Роминг као код куће ради и постаје навика, потрошачи то цене, потрошња је повећана, а потражња за мобилним сервисима током путовања у ЕУ веома висока. То све користи и потрошачима и операторима“.Упркос губитку зараде, роминг може да буде рецепт за будуће успехе како се традиционални телекомуникациони и мобилни оператери буду све више трансформисали у мултимедијалне провајдере, сматра Лучић.„Као што можемо да приметимо континуиране промене у понашању потрошача, тако ће бити потребно да се мењају и прилагођавају и бизнис модели“, навео је директор „Телекома“.Увођење бесплатног роминга са земљама ЕУ — следећи коракЛучић је поручио да се, међутим, ту путовање не прекида и да је следеће постигнуће уклањање цена роминга између Западног Балкана и ЕУ.„Ништа конкретно још увек није речено, али је то природна еволуција региона који има све више жели да постане део европске породице. Телекоми широм земаља Западног Балкана могу да буду предводници у пружању нових услуга и производа другима, посебно у Аустрији, Немачкој и Швајцарској. То је следећи корак за регион чији сектор телекомуникација наставља да расте и сазрева“, закључио је Лучић, а пренео „Блиц бизнис“.
https://sputnikportal.rs/20211004/u-pripremi-plan-za-smanjivanje-cena-rominga-izmedju-zapadnog-balkana-i-evropske-unije-1130397229.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/1b/1123962951_106:0:1813:1280_1920x0_80_0_0_14d9a1a0d617c4486b2d1f0ad2fdc9bb.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
укидање роминга у региону, западни балкан, телеком србија, роминг, регион, балкан, еу, телеком, србија, тржиште, потрошачи, бизнис, ukidanje rominga u regionu, zapadni balkan, telekom srbija, roming, region, balkan, eu, telekom, srbija, tržište, potrošači, biznis
укидање роминга у региону, западни балкан, телеком србија, роминг, регион, балкан, еу, телеком, србија, тржиште, потрошачи, бизнис, ukidanje rominga u regionu, zapadni balkan, telekom srbija, roming, region, balkan, eu, telekom, srbija, tržište, potrošači, biznis
Зашто је смањење цена роминга на Балкану добро и за потрошаче и за бизнис
Оно што је добро за потрошаче добро је и за компаније у региону које желе да изграде своје бизнисе и пронађу нова тржишта, оценио је генерални директор „Телекома Србија“, Владимир Лучић, поводом укидања роминга на Западном Балкану.
Роминг између Србије, Босне и Херцеговине, Црне Горе, Северне Македоније и Албаније
укинут је 1. јула, а Лучић у
ауторском тексту за „Форбс“ истиче да је комуникација без граница велики корак напред у међурегионалној сарадњи и важан симбол напретка с обзиром на скорашњу историју нашег региона.
„Регион треба да комуницира више, а не мање“
Он је навео да је Европска унија направила преседан када је 2017. године увела сопствени оквир за роминг и да је то била једна од највећих препрека слободној прекограничној комуникацији у региону који, како је указао, треба да комуницира више, а не мање.
„Друштво то захтева, јер смо са доласком нових генерација све више вођени дигиталним технологијама, и они очекују да буду све време онлајн. Корист коју смањење цене роминга могу да донесу су илустроване на примеру ЕУ. Према анкети Евробарометра, годину дана након што је уведен роминг, 82 одсто људи који су путовали у неку земљу ЕУ рекло је да је осетило бенефите нових правила“, напоменуо је Лучић.
Он је подсетио да је тада из ЕУ саопштено следеће: „Роминг као код куће ради и постаје навика, потрошачи то цене, потрошња је повећана, а потражња за мобилним сервисима током путовања у ЕУ веома висока. То све користи и потрошачима и операторима“.
Упркос губитку зараде, роминг може да буде рецепт за будуће успехе како се традиционални телекомуникациони и мобилни оператери буду све више трансформисали у мултимедијалне провајдере, сматра Лучић.
„Као што можемо да приметимо континуиране промене у понашању потрошача, тако ће бити потребно да се мењају и прилагођавају и бизнис модели“, навео је директор „Телекома“.
Увођење бесплатног роминга са земљама ЕУ — следећи корак
Лучић је поручио да се, међутим, ту путовање не прекида и да је следеће постигнуће уклањање
цена роминга између Западног Балкана и ЕУ.
„Ништа конкретно још увек није речено, али је то природна еволуција региона који има све више жели да постане део европске породице. Телекоми широм земаља Западног Балкана могу да буду предводници у пружању нових услуга и производа другима, посебно у Аустрији, Немачкој и Швајцарској. То је следећи корак за регион чији сектор телекомуникација наставља да расте и сазрева“, закључио је Лучић, а
пренео „Блиц бизнис“.