00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Беба и Лола „Београдски играчки центар“: Енергија међу људима је највећи покретач
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пјаф“
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Како изгледа полувековно дружење са гитаром
17:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Реформа наставе погубна за историјску свест ученика у Србији — упозоравају студенти

CC0 / Pixabay / Књиге
Књиге - Sputnik Србија, 1920, 14.10.2021
Пратите нас
Студенти историје Филозофског факултета у Нишу затражили су одржавање јавне дискусије о реформисаном плану наставе историје у гимназијама и средњим стручним школама, у којој би учествовали професори историје и надлежне просветне институције, јер сматрају да је нова реформа погубна за квалитетно формирање историјске и националне свести ученика.
Студенти историје Филозофског факултета у Нишу за реформу су сазнали преко петиције поднете средином ове године, којом се захтева хитно укидање реформисаног програма наставе историје у гимназијама и средњим стручним школама, а о којој је „Спутњик“ раније писао.

Студенти упозоравају на реформу

Анализирањем плана и програма наставе студенти су уочили проблеме у њиховој структури и њиховом садржају. Они сматрају да је нова реформа, којом се хронолошки принцип учења замењује тематским, донета „преко ноћи“ и да је штетна по квалитет наставе.
„То је изузетно комплексан и тежак принцип који захтева велико предзнање. Историја је наука о узроцима и последицама, а код тематског принципа узрочно-последична веза се потпуно губи. Деца скачу с теме на тему, без потпуног логичко-когнитивног повезивања градива као целине. То је највећи проблем тог принципа. Чак га ни ми на факултету не користимо“, предочава студент историје Филозофског факултета у Нишу Лазар Гоцић за „Спутњик“.
Студенти сматрају да је реформа штетна по квалитет наставе.
Радионице на Петербуршким сусретима у Београду - Sputnik Србија, 1920, 13.10.2021
Студенти сматрају да је реформа штетна по квалитет наставе.
Како каже, студенте посебно брине смањивање фонда часова историје у средњим стручним школама и циљ новог плана и програма — да ученици овладају појмовима, а не садржајем, односно чињеницама:
„Ту се угрожава знање. Ако не знате чињенице, ако не улазите у детаље, историју не можете знати добро. Такође, у заједничком одговору Министарства просвете и Завода за унапређивање образовања и васпитања наводи се да је наставницима-предавачима сада дата слобода да самостално бирају распоред тема које ће предавати на часовима. Поставља се питање зашто су онда издати нови уџбеници, а родитељи приморани на додатни трошак ако ће наставници опет радити по старом, јер је немогуће направити другачији редослед од хронолошког.“

Позив на дискусију

Студенти истичу да у време доношења реформе није одржана темељна и свеобухватна јавна дискусија која укључује све квалификоване и кредибилне чиниоце, а без које, како напомињу, план и програм наставе историје не може да се донесе. Како додају, јавности се предочавају појединачна, нетранспарентна и нерелевантна истраживања у виду анкета у које немају поверење.
Они зато позивају Министарство просвете, Завод за унапређивање образовања и васпитања и професоре историје да седну за сто и детаљно поразговарају о реформи наставе историје.

„Сматрамо да покретачи петиције имају одређене аргументе које су на месту и с којима се слажемо. Желимо да се ти аргументи чују. Да се седне за преговарачки сто, направи панел дискусија током које ће сви бити упознати с циљевима, структуром и проблемима ове реформе, како би се на основу тога дошло до ваљаног дугорочног решења, а не да после неколико година поново вршимо реформе и вртимо се у круг као што то чинимо последњих деценија“, напомиње Гоцић.

Позив на дискусију досад су подржала 53 студента историје Филозофског факултета у Нишу, међу којима су и асистенти и истраживачи-приправници. Они су позвали и колеге с универзитета у Београду, Приштини и Новом Саду да им помогну да у наредних месец дана организују „онлајн“ панел дискусије и дебате о реформи, како би пружили пример разговора какав желе да виде.
Деца - Sputnik Србија, 1920, 20.08.2021
Како се пријавити за доделу новца за уџбенике у Београду и шта је потребно од докумената /видео/
Горан Весић након аукције 148 уметничких дела из стечајне масе Југоекспорта. - Sputnik Србија, 1920, 30.06.2021
Београдским основцима таблети и бесплатни дигитални уџбеници, наставницима лаптопи
Дечак чита - Sputnik Србија, 1920, 16.03.2021
Шокантан уџбеник: Децу ће да уче да ли су мушко, женско или - међупол
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала