Интригантно откриће у свемиру: НАСА на трагу проналаска прве планете изван наше галаксије /фото/

© Фото : youtube/Center for AstrophysicsНАСА на трагу проналаска прве планете изван наше галаксије
НАСА на трагу проналаска прве планете изван наше галаксије - Sputnik Србија, 1920, 26.10.2021
Астрономи НАСА су пронашли наговештај онога што сматрају да би могла да буде прва планета откривена ван наше галаксије, Млечног пута. Интригантно откриће - могући сигнал нове планете која се налази у галаксији Месије 51 открио је телескоп Чандра.
Ако се потврди, то би била до сада најудаљенија откривена планета - хиљадама пута удаљенији од многих егзопланета које су до сада пронађене у нашој галаксији.
До сада је пронађено око 5.000 егзопланета - планета које круже ван Сунчевог система, али су оне лоциране унутар галаксије Млечни пут.
То значи да су скоро све удаљене мање од 3.000 светлосних година од Земље.
Егзопланета за коју научници верују да су пронашли у нашој суседној галаксији – која је позната као М51, или галаксија „Вртлог“, због свог карактеристичног облика, била би удаљена отприлике 28 милиона светлосних година.
Највећим делом, оближње егзопланете су пронађене посматрањем делића светлости који падају на планету док она пролази испред своје звезде. Истражујући карактеристике тих одсјаја, научници су у могућности да закључе детаље о њима, као што су величина и близина њиховог „сунца“.
Нов истраживање је уместо тога тражило промене и падове у осветљености добијене од објекта познатог као бинарни сјај рендгенских зрака. Ови објекти садрже неутронску звезду или црну рупу која увлачи гас из звезде пратиоца у оближњој орбити.
Материјал близу неутронске звезде или црне рупе се прегрева и сија на истим таласним дужинама као рендгенски зрак. Пошто је област у којој се стварају рендгенски зраци мала, планета која пролази испред могла би да блокира већину или тих зрака и управо то олакшава уочавање транзита.
„Светлећа област је обично мања од звезде, што значи да су падови драматичнији, а техника се може користити за гледање много дубље у свемир. Тако смо успели да пронађемо потенцијалну планету која кружи око бинарног система познатог као М51-УЛС-1. Систем укључује црну рупу или неутронску звезду са звездом пратиоцем која је отприлике 20 пута масивнија од нашег Сунца“, навели су истраживачи НАСА.
На основу досадашњих података, процењују да је планета кандидат величине Сатурна и да кружи око неутронске звезде или црне рупе на око два пута већој удаљености него што је Сатурн од Сунца.