00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Мањи трошак, нове бриге: Шта све доносе пореске олакшице за старије аутомобиле с великом кубикажом

© Sputnik / Александр Кряжев / Уђи у базу фотографијаАутомобили
Аутомобили  - Sputnik Србија, 1920, 08.11.2021
Пратите нас
Власници возила старих од пет до 20 година чија је запремина мотора већа од 2.000 кубика од следеће године плаћаће од 25 до 65 одсто нижи порез приликом регистрације него данас. Због тога се очекује прилив таквих возила на домаће тржиште половних аутомобила, али и рађа забринутост за животну средину и безбедност у саобраћају.
Умањење пореза је резултат измена Закона о порезу на употребу, држање и ношење добара, које је Влада Србије усвојила, а које би требало да почну да се примењују од 1. јануара 2022. године.

Умањење пореза на аутомобиле

Порез за возила с више од 2.000 кубика стара од пет до осам година биће умањен за 25 одсто. Власници аутомобила који имају од 2.001 до 2.500 кубика уместо 49.512 динара плаћаће 43.687. Они који имају возила од 2.501 до 3.000 кубика уместо 100.334 плаћаће 88.530 динара, а власници аутомобила с више од 3.000 кубика уместо 207.374 издвајаће 182.977 динара.
Власници аутомобила старих од осам до 10 година могу да очекују умањење пореза од 40 одсто. Тако ће они који имају возило од 2.001 до 2.500 кубика уместо 43.687 динара плаћати 34.950. Власници возила од 2.501 до 3.000 кубика уместо 88.530 издваће 70.824 динара, а они с аутомобилима с више од 3.000 кубика уместо 182.977 плаћаће 146.382 динара.
Највеће умањење пореза од чак 65 одсто чека оне који имају возила стара од 10 до 20 година. Власници чија возила имају од 2.001 до 2.500 кубика уместо 34.950 динара плаћаће 20.387. Они с возилима од 2.501 до 3.000 кубика уместо 70.824 издвајаће 41.314 динара, а власници аутомобила с више од 3.000 кубика уместо 146.382 плаћаће 85.389 динара.
CC BY-SA 2.0 / Wikipedia/Helgi Halldórsson / Висина пореза остаће иста за возила с више од 2.000 кубика, а стара до пет година, и за аутомобиле старије од 20 година.
Половни аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 07.11.2021
Висина пореза остаће иста за возила с више од 2.000 кубика, а стара до пет година, и за аутомобиле старије од 20 година.
Висина пореза остаће иста за возила с више од 2.000 кубика, а стара до пет година, и за аутомобиле старије од 20 година.

Загађње и безбедност у саобраћају

Умањење пореза одобровољило је власнике возила с великом кубикажом и отворило врата за већи увоз таквих возила. Председник Српске асоцијације увозника возила и делова Милан Белин очекује прилив половних возила с више од 2.000 кубика, а старијих од пет година, на домаће тржиште од следеће године, али и да то неће имати утицај на продају нових возила.
„Све што ће бити доступније биће интересантније за наше тржиште. Купце половних аутомобила интересују половни, а купце нових нови. Ту није било промене. Овде ипак причамо о доста старијим аутомобилима који ће бити знатно повољнији, али то не би требало да има утицај на нова возила“, оцењује Белин за „Спутњик“.
Ипак, он сматра да би старија возила с великом кубикажом могла да допринесу проблему загађења животне средине и угрозе безбедност у саобраћају:
„Аутомобил стар од 15 до 25 година више није безбедан. Питање је да ли је одржаван редовно, какви су му кочнице, трапови, светлосне групе... Кад се увезе с 18 година старости требало би да се вози барем десетак година. Зато нам је просек возног парка 17 година. Еуро 3 норме имају превисоке емисије угљен-диоксида, а у збиру с тако старим аутомобилом, који је истрошен и за који је питање да ли има катализатор, животна средина се угрожава“.
С друге стране, професор Саобраћајног факултета у Београду Борис Антић напомиње да ће сва возила која буду увезена морати да прођу технички преглед и да неће угрожавати безбедност у саобраћају ако се испостави да су исправна.
„Да ли бисте више волели да возите аутомобил који је вожен 15 година у Немачкој или у Србији? Причамо о истом аутомобилу. Имајући у виду немачке стандарде и путеве, постоји могућност да ће та возила, која буду долазила са Запада, под претпоставком да су исправна, бити чак безбеднија од возила која су одавде“, истиче Антић.
Министар финансија Синиша Мали рекао је у понедељак да ће се изменама Закона изаћи у сусрет власницима старијих аутомобила веће кубикаже који због формуле која се сада примењује плаћају изузетно висок порез.
„Не желим да подстакнем људе да купују стара возила која нису еколошки прихватљива, али потребно је да исправимо неправду, а то су огромне разлике између нових и старих возила“, казао је Мали.
Половни аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 05.11.2021
ЕКОНОМИЈА
Нови прописи: Велика промена код куповине и продаје половних аутомобила у Србији
„Ауди“ возило - Sputnik Србија, 1920, 01.11.2021
ЕКОНОМИЈА
Корак ближе ка промени Закона: Мањи порез за возила стара од пет до 20 година
ЕКОНОМИЈА
Велика промена у регистрацији возила у Србији: Порез по годишту, а не по кубикажи
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала