00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
СВЕТ
Најновије вести из света

Амерички медији: Како је фирма Бајденовог сина помогла Кини да се домогне кобалта

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisХантер Бајден: Како га је тата Џо извукао из невоља у Украјини
Хантер Бајден: Како га је тата Џо извукао из невоља у Украјини - Sputnik Србија, 1920, 21.11.2021
Пратите нас
Инвестициона фирма, у којој је један од чланова оснивачког одбора Хантер Бајден, син председника САД Џозефа Бајдена, помогла је 2016. године кинеској компанији да купи један од најбогатијих рудника кобалта за 3,8 милијарди долара, објавио је „Њјурок тајмс“, напомињући да је реч о кључном металу за производњу батерија за електричне аутомобиле.
Како се наводи, у питању је рудник који се налази у Демократској Републици Конго.
Бајденов син је, према наводима листа, један од тројице Американаца који се 2013. придружио кинеским партнерима у оснивању инвестиционе компаније „БХР“. Американци су контролисали 30 одсто компаније и забележили су успешне инвестиције које су кулминирале 2016. када су помогли кинеској компанији „Молибденум“ да купи рудник кобалта од америчке фирме „Фрипорт-Мекморан“.
У време када је тај договор постигнут, Бајден је био потпредседник САД, а „Њујорк тајмс“ подсећа да је Бајденова администрација раније ове године упозорила да би Кина могла да искористи своју доминацију над кобалтом како би пореметила развој америчке ауто-индустрије која се односи на производњу електричних возила.
Велики пробој „БХР“ је остварила 2016. године, када је купила, а потом продала удео у кинеској компанији „ЦАТЛ“, која је тренутно највећи произвођач батерија за електрична возила на свету.
Исте године кинески „Молибденум“ је објавио да купује рудник кобалта од компаније „Фрипорт-Мекморан“. Међутим, да би то учинила, кинеској компанији је био потребан партнер како би откупила удео једног од деоничара, канадског „Лундин мајнинга“, што је учинио „БХР“ за 1,14 милијарди долара које је, према тврдњама „Тајмса“ прикупио од компанија које подржава кинеска држава.
Лист преноси и изјаву једног од адвоката Бајдена, Криса Кларка, који истиче да Хантер Бајден „више нема ни директне, ни индиректне интересе“ које се тичу „БХР-а“.
Истовремено, портпарол кинеског „Молибденума“ је саопштио:
„Не познајемо Хантера Бајдена, нити смо упознати са његовим учешћем у БХР-у“.
Такође, на питање „Тајмса“ да ли је амерички председник упознат са везама његовог сина са овом продајом, портпарол Беле куће је одговорио одречно.
Електрично возило - Sputnik Србија, 1920, 22.08.2021
Ко преузима примат у прављењу батерија за електрична возила
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала