https://sputnikportal.rs/20210822/ko-preuzima-primat-u-pravljenju-baterija-za-elektricna-vozila-1128658918.html
Ко преузима примат у прављењу батерија за електрична возила
Ко преузима примат у прављењу батерија за електрична возила
Sputnik Србија
Све веће интересовање за производњу електричних возила створило је ситуацију без преседана на светском тржишту батерија и њених главних компоненти. Азијски... 22.08.2021, Sputnik Србија
2021-08-22T21:50+0200
2021-08-22T21:50+0200
2021-08-24T18:01+0200
економија
кина
батерије
електрична возила
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/08/16/1128658538_0:0:1921:1080_1920x0_80_0_0_30ccf0037adef5b813fcd7ab769fe663.jpg
У извештају те консултантске компаније, са седиштем у Ослу, наводи се да је Кина на путу да учетворостручи обим производње до краја 2025. године, чиме ће повећати свој удео на 83,8 одсто глобалне производње.Према извештају, који је објављен у јулу, повећана кинеска контрола тржишта долази на рачун других великих азијских економија.Процењује се да ће капацитети у Јужној Кореји пасти са 18,9 на 11,8 одсто до 2025. године, док ће у Јапану његов удео пасти са 5,5 на 1,9 посто у истом периоду.С друге стране, сматра се да ће Европа остати релативно неоштећена и даће доживети највећи раст тржишта катода до 2025. године. Са предвиђеном годишњом стопом раста од 53 посто, удео континента у глобалном катодном капацитету ће се повећати на 1,4 посто, процењује „Ристад“.Ипак, упркос предвиђеној стабилности њихових тржишта, удео у глобалним капацитетима Европе и Северне Америке и даље бледи у односу на кинески. Разлози за то су бројни, али се у великој мери могу приписати несигурном извору кобалта, главног састојка катода батерија које се праве и од никла, кобалта и мангана/алуминија, а које производе европска и северноамеричка тржишта.Индустрија батерија ради на смањењу употребе кобалта због неколико питања везаних за његову производњу, укључујући етички сложене ланце снабдевања, ограничену количину која се може ископати и високу цену сировине, наводи се у извештају, пренео је портал „Кликс“.Док су европско и северноамеричко тржиштa покушалa дa прилагодe производњу катода како би изоставили употребу кобалта, Кина је усмерила напоре да постане највеће тржиште за катоде ЛФП (која се састоји од једињења литијум-гвожђе-фосфат).
https://sputnikportal.rs/20210819/kina-avganistan-poslovanje-1128590483.html
https://sputnikportal.rs/20210515/do-2030-svaki-drugi-automobil-ici-ce-na-struju-1125365807.html
кина
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/08/16/1128658538_0:0:1707:1280_1920x0_80_0_0_85a4fdd04cf34f34917549cf9e288fde.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
батерије за електрична возила, електрична возила, батерије, кина, тржиште, возила, аутомобили, производња, baterije za električna vozila, električna vozila, baterije, kina, tržište, vozila, automobili, proizvodnja
батерије за електрична возила, електрична возила, батерије, кина, тржиште, возила, аутомобили, производња, baterije za električna vozila, električna vozila, baterije, kina, tržište, vozila, automobili, proizvodnja
Ко преузима примат у прављењу батерија за електрична возила
21:50 22.08.2021 (Освежено: 18:01 24.08.2021) Све веће интересовање за производњу електричних возила створило је ситуацију без преседана на светском тржишту батерија и њених главних компоненти. Азијски произвођачи тренутно доминирају у производњи катоде, једне од кључних компоненти батерије, а Кина контролише 74,3 одсто светских капацитета, објавила је компанија „Ристад енерџи“.
У
извештају те консултантске компаније, са седиштем у Ослу, наводи се да је
Кина на путу да учетворостручи обим производње до краја 2025. године, чиме ће повећати свој удео на 83,8 одсто глобалне производње.
Према извештају, који је објављен у јулу, повећана
кинеска контрола тржишта долази на рачун других великих азијских економија.
Процењује се да ће капацитети у Јужној Кореји пасти са 18,9 на 11,8 одсто до 2025. године, док ће у Јапану његов удео пасти са 5,5 на 1,9 посто у истом периоду.
С друге стране, сматра се да ће Европа остати релативно неоштећена и даће доживети највећи раст тржишта катода до 2025. године. Са предвиђеном годишњом стопом раста од 53 посто, удео континента у глобалном катодном капацитету ће се повећати на 1,4 посто, процењује „Ристад“.
„Велики произвођачи електричних возила планирају да изграде погоне за производњу аутомобила у Европи и Северној Америци, што је охрабрило планове за улагање и повећање локалних капацитета за производњу катоде“, рекао је Едисон Луо, аналитичар тима компаније.
Ипак, упркос предвиђеној стабилности њихових тржишта, удео у глобалним капацитетима Европе и Северне Америке и даље бледи у односу на кинески. Разлози за то су бројни, али се у великој мери могу приписати несигурном извору кобалта, главног састојка катода батерија које се праве и од никла, кобалта и мангана/алуминија, а које производе европска и северноамеричка тржишта.
Индустрија батерија ради на смањењу употребе кобалта због неколико питања везаних за његову производњу, укључујући етички сложене ланце снабдевања, ограничену количину која се може ископати и високу цену сировине, наводи се у извештају,
пренео је портал „Кликс“.
Док су европско и северноамеричко тржиштa покушалa дa прилагодe производњу катода како би изоставили употребу кобалта, Кина је усмерила напоре да постане највеће тржиште за катоде ЛФП (која се састоји од једињења литијум-гвожђе-фосфат).
Све о домаћој и светској економији