https://sputnikportal.rs/20211209/americki-tehnoloski-gigant-kaznjen-u-italiji-sa-vise-od-milijardu-evra-1132327068.html
Амерички технолошки гигант кажњен са више од милијарду евра
Амерички технолошки гигант кажњен са више од милијарду евра
Sputnik Србија
Италијански антимонополски регулатор саопштио је да је новчано казнио компанију за е-трговину Амазон са 1,13 милијарди евра (1,28 милијарди долара) због... 09.12.2021, Sputnik Србија
2021-12-09T14:38+0100
2021-12-09T14:38+0100
2021-12-09T14:45+0100
економија
свет
економија
италија
амазон
свет – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111208/22/1112082268_0:249:4781:2938_1920x0_80_0_0_768a24cf27a1d2324a14a0a86cd868a2.jpg
Амазон је, са своје стране, изразио снажно неслагање са одлуком италијанског регулатора и и најавио жалбу.Надзор регулатора на глобалном нивоу над технолошким гигантима се појачао након низа скандала због приватности и дезинформација, као и жалби неких компанија да те фирме злоупотребљавају своју тржишну моћ.Поред Амазона, у Европи су под појачаним надзором и Алфабетов Гугл, Фејсбук, Епл и Мајкрософт, напомиње Ројтерс.Италијански надзорни орган је у саопштењу навео да је Амазон искористио своју доминантну позицију на италијанском тржишту услуга како би фаворизовао логистичке услуге продаваца активни на његово, италијанском веб сајту „Amazon.it.“Власти су прецизирале да Амазонов сервис за посредовање на тржишту услуга ФБА, с низом ексклузивних погодности, укључујући ознаку „прајм“, помогао већој видљивости искључиво корисника тог сервиса и повећању продаје на поменутом сајту.„Амазон спречава укључивање понуда продаваца трећих страна с ознаком ‘прајм’ којима не управља ФБА“, наводи се у саопштењу регулатора.Етикета „прајм“, иначе, омогућава повољније услове продаје за више од седам милиона најлојалнијих потрошача и купаца с великом потрошњом, који су чланови Амазоновог програма лојалности.Из Амазона су поручили да је ФБА сервис „потпуно опциона услуга“ и да је већина продаваца трећих страна на Амазону не користи.„Продавци који изаберу ФБА то чине јер је тај сервис ефикасан, повољан и конкурентан у погледу цена. Предложена новчана казна и правни лекови су неоправдани и неодмерени“, наводи се у саопштењу компаније, пренео је Танјуг.
италија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111208/22/1112082268_266:0:4515:3187_1920x0_80_0_0_5a0d06e493565fe90a6946186bf3dd7a.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, економија, италија, амазон, свет – економија
свет, економија, италија, амазон, свет – економија
Амерички технолошки гигант кажњен са више од милијарду евра
14:38 09.12.2021 (Освежено: 14:45 09.12.2021) Италијански антимонополски регулатор саопштио је да је новчано казнио компанију за е-трговину Амазон са 1,13 милијарди евра (1,28 милијарди долара) због злоупотребе тржишне доминације, што је једна од највећих казни у Европи изречена неком америчком технолошком диву.
Амазон је, са своје стране, изразио снажно неслагање са одлуком италијанског регулатора и и најавио жалбу.
Надзор регулатора на глобалном нивоу над технолошким гигантима се појачао након низа скандала због приватности и дезинформација, као и жалби неких компанија да те фирме злоупотребљавају своју тржишну моћ.
Поред Амазона, у Европи су под појачаним надзором и Алфабетов Гугл, Фејсбук, Епл и Мајкрософт, напомиње Ројтерс.
Италијански надзорни орган је у саопштењу навео да је Амазон искористио своју доминантну позицију на италијанском тржишту услуга како би фаворизовао логистичке услуге продаваца активни на његово, италијанском веб сајту „Amazon.it.“
Власти су прецизирале да Амазонов сервис за посредовање на тржишту услуга ФБА, с низом ексклузивних погодности, укључујући ознаку „прајм“, помогао већој видљивости искључиво корисника тог сервиса и повећању продаје на поменутом сајту.
„Амазон спречава укључивање понуда продаваца трећих страна с ознаком ‘прајм’ којима не управља ФБА“, наводи се у саопштењу регулатора.
Етикета „прајм“, иначе, омогућава повољније услове продаје за више од седам милиона најлојалнијих потрошача и купаца с великом потрошњом, који су чланови Амазоновог програма лојалности.
Из Амазона су поручили да је ФБА сервис „потпуно опциона услуга“ и да је већина продаваца трећих страна на Амазону не користи.
„Продавци који изаберу ФБА то чине јер је тај сервис ефикасан, повољан и конкурентан у погледу цена. Предложена новчана казна и правни лекови су неоправдани и неодмерени“, наводи се у саопштењу компаније, пренео је Танјуг.
Све о домаћој и светској економији