Изненађење за археологе: Откривени скоро нетакнути скелети пет мамута из леденог доба

CC0 / Pixabay / Скелет мамута
Скелет мамута - Sputnik Србија, 1920, 20.12.2021
Изузетно добро очувани скелети пет мамута из времена леденог доба откривени су у близини енглеског града Свиндона, на изненађење археолога и палеонтолога.
Пронађени су остаци двоје одраслих, двоје млађих потомака и бебе који су лутали пре 200.000 година.
Археолози су пронашли и оруђе које су користили неандерталци, а који су највероватније ловили ове животиње тешке 10 тона.
Ископан је само део огромног локалитета, па се очекује да ће бити још открића јер, судећи по квалитету онога што је до сада пронађено, налазиште представља „рудник злата“, пише „Гардијан“.
На локалитету су пронађени очувани фосили биљака, укључујући и изумрле сорте, па чак и семе и полен.
Очекује се да ће све ово указати на нове трагове о томе како су неандерталци преживљавали у тешким условима на територији данашње Велике Британије за време леденог доба, периода праисторије о којем се мало зна.
Еволуциони биолог Бен Гарод рекао је да је ово једно од најважнијих открића у британској палеонтологији, наводећи да се изузетно ретко проналазе цели скелети мамута.
Он је додао да би откриће могло да помогне и у разумевању како су климатске промене утицале на окружење, екосистеме и биљне и животињске врсте.
Ископавање - Sputnik Србија, 1920, 25.09.2021