00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Градски превоз се спушта на реке: Када ће Београђани на посао путовати Дунавом и Савом

© Sputnik / Лола ЂорђевићЗалазак сунца над Савом
Залазак сунца над Савом - Sputnik Србија, 1920, 28.12.2021
Пратите нас
Већ следеће године Београд би могао јавни превоз да спусти и на реке. Расписан је тендер за фирму која би заједно са градом учествовала у реализацији тог пројекта. Планирано је да бродови буду затворени, како би могли да се користе по свим временским условима, а важила би иста картица за плаћање као у возилима градског превоза.
Од земунског кеја до Дорћола за 12 минута, а од Борче до Карабурме за десетак — могуће ако вас реком превезе путнички брод.
Стручњаци Саобраћајног факултета који су радили тај пројекат указују да брзина транспорта није једина предност путовања реком.
„Пројекат је од изузетног значаја зато што се њиме не само смањују гужве у копненом транспорту, већ се смањује утицај на животну средину који се огледа у смањењу емисије буке, али и других елемената, пре свега заштите ваздуха“, објашњава проф. др Бранко Миловановић са Саобраћајног факултета.

Једанаест бродова, поласци на 20 минута

Путнике би требало да превози 11 бродова, а у један би могло да стане око 70 људи. Полазили би на сваких 20 минута.
Одавно се прича о овом плану, али сада је први пут расписан тендер за фирму која ће заједно са Градом реализовати пројекат. Најкасније до фебруара требало би да се зна која је то компанија. Постоји план за прве две линије, а биће их још и до удаљенијих делова града.
„Овај превоз ће обухватити све општине, од Обреновца до Гроцке и Земуна, тако да ће они који живе у близини реке моћи да користе речни превоз“, истиче заменик градоначелника Горан Весић.
Овај вид превоза већ је развијен у градовима Европе.
„Ми смо гледали искуства других па смо онда видели како би то могло да се прилагоди нама и нашем подсистему. Свака река је за себе, сваки пловни пут је за себе, немогуће је користити искуство других у нашем случају“, наводи проф. др Владислав Мараш са Саобраћајног факултета.

Превоз ће функционисати и зими и лети

Пристаништа ће бити у близини аутобуских и трамвајских станица како би грађанима било лакше да преседну.
Овај превоз ће функционисати и зими и лети јер ће бродови бити затворени. Пракса је показала да расту и цене некретнина поред пристаништа — станица.
„Те некретнине у неким случајевима могу да се повећају за чак 10 одсто, тако да је вишеструки значај ово превоза, и економски и друштвени, и није само везано за наплату карата и тај финансијски моменат", наводи професор Мараш.
Требало би да уговор између Града и компаније буде потписан на 30 година, преноси РТС. Фирма која добије посао на тендеру биће у обавези да изгради марину за прихват бродова и депо за њихово одржавање.
Аду Циганлију током лета дневно посети и до 150.000 људи  - Sputnik Србија, 1920, 24.12.2021
СРБИЈА
Београд добија жичару од Саве до Кошутњака
Бицикле се на Ади Циганлији могу изнајмити током целе године - Sputnik Србија, 1920, 25.12.2021
ДРУШТВО
Први пут у Београду: Уводи се систем јавних бицикала
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала