00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
20:00
60 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
17:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Постоји ли рецепт за успешну везу или брак
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Када корисници могу да раскину уговор са мобилним и кабловским оператерима

© Sputnik / Стрингер / Уђи у базу фотографијаЕкран телевизора са белим шумом
Екран телевизора са белим шумом - Sputnik Србија, 1920, 29.12.2021
Пратите нас
Многи корисници имале су проблема са кабловским и мобилним оператерима, али мало је оних који докажу да су у праву и да раскину уговор без плаћања разних надокнада.
Чести прекиди телевизијског и интернет сигнала, а за раскид уговора оператер тражи да се плати накнада. Корисник добио да плати три рачуна више, јер је хтео да раскине уговор, за који је мислио да је истекао, а оператер га је аутоматски продужио и није обавестио корисника. Оператер наплаћује накнаду због селидбе. Наплаћују и отказни рок од месец дана – само су неке од притужби грађана које свакодневно стижу у Националну организацију потрошача.
Корисници мобилних и кабловских услуга без накнаде могу да раскину уговор једино ако оператер промени одредбе уговора, а о томе не обавести корисника.
Ако се уговор раскида из личних разлога, рецимо због селидбе, накнада је неизбежна.
„До релативно скоро оператори су узимали накнаду која се односила на преостали износ месечних рата до истека уговора. То је дефинисано као неправична уговорна одредба и ту смо имали надзор и контролу оператора“, каже Никица Јовановић из Националне организације потрошача Србије.
Решење гласи да се наплаћује накнада, али најповољнија по потрошача. Грађанима је најтеже да докажу да је квалитет услуге лош.
„Ми нажалост располажемо негативном статистиком. Мали је број оних који су доказали да квалитет није добар, тешко вас пуштају оператери да раскините уговор и признају грешку“, истиче Јовановићева.
Битне измене уговора оператери морају да најаве месец дана раније, поготово ако се мења цена. Ако дође до неспоразума, грађани могу да се обрате и РАТЕЛ-у.
„Оно што је битно у прикупљању података, ако Агенција установи да је дошло до кршења обавеза, ми немамо механизам, ни казнене мере према операторима“, поручује Ана Скочић из РАТЕЛ-а.
Ове године, до 23. новембра, евидентирана су укупно 2.452 приговора у Министарству трговине, туризма и телекомуникација. Од тог броја 644 се односе на право на раскид уговора. На приговорима углавном све и остане, мало је оних који своја права траже на суду, пише РТС.
Продавница беле технике - Sputnik Србија, 1920, 12.12.2021
СРБИЈА
Почиње примена новог Закона о заштити потрошача у Србији — које су новине
Мобилни телефони - Sputnik Србија, 1920, 01.07.2021
Укинут роминг на Западном Балкану, цене телефонирање са Грчком ниже од 50 до 99 одсто
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала