https://sputnikportal.rs/20220214/energija-sputnjika-jelica-putnikovic-1134320613.html
Српске локалне пруге иду у старо гвожђе | Енергија Спутњика
Српске локалне пруге иду у старо гвожђе | Енергија Спутњика
Sputnik Србија
Тема новог издања „Енергије Спутњика“ су узроци и могуће последице најављеног демонтирања и уклањања око 435 километара старих пруга у Србији. 14.02.2022, Sputnik Србија
2022-02-14T21:00+0100
2022-02-14T21:00+0100
2022-03-03T15:23+0100
подкаст
енергија спутњика с јелицом путниковић
економија
енергетика
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112036/37/1120363747_20:0:982:541_1920x0_80_0_0_91942eb4b8383bd398cb8d24e6b0103e.jpg
Српске локалне пруге иду у старо гвожђе | Енергија Спутњика
Sputnik Србија
Тема новог издања „Енергије Спутњика“ су узроци и могуће последице најављеног демонтирања и уклањања око 435 километара старих пруга у Србији.
Кажу да су мреже саобраћајне инфраструктуре једне земље крвоток државе. А Србија, док гради брзу пругу, да би се повезала са ЕУ, истовремено најављује да ће у наредне две године демонтирати и уклонити око 435 километара старих пруга, на којима се железнички саобраћај већ деценијама не одвија. На тим трасама — капиларима локалног железничког саобраћаја није планирано постављање нових шина. Нису планиране за даљу експлоатацију. Као оправдање наводи се да се готово 400 километара тих пруга налази у Војводини, а да на некима од њих возови не саобраћају више од 40 година.У Европи, међутим, локални железнички саобраћај не губи на значају, ни путнички ни железнички, и поред тога што њихова рентабилност можда не би показала конкретан профит од наплате карата. Односно, трошкова превоза роба. Држава, једноставно, субвенционише железнички саобраћај.Зато се поставља питање да ли је Србија одлуку да уклони шине са траса железничких пруга донела размотривши добро и „за“ и „против“ аргументе? Да ли је спроведена адекватна анализа тржишта, односно, потреба и за робни и за путнички саобраћај?Чини се, заправо, да је коришћење железничког саобраћаја престало због застарелих пруга, кашњења и укидања неких возова... Да је то утицало на одливања транзита са железничког саобраћаја на друмски. А да локалне самоуправе нису схватиле да укидање пруга, које их повезују са центрима — привредним и административним, никако неће допринети спречавању миграције становништва, привлачењу инвеститора и свеукупном развоју.О свим овим питањима, о томе да ли је и колико слушана струка, где смо по питању коришћења републичког, регионалног и локалног железничког саобраћаја у односу на европске земље, који су еколошки аспекти враћања железничком саобраћају и шта треба чинити убудуће, у емисији „Енергија Спутњика“ Јелица Путниковић разговара са др Горданом Стојићем, професором са Департмана за саобраћај Факултета техничких наука у Новом Саду.„Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води Јелица Путниковић, стручњак за енергетику.Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког понедељка у 21.00.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112036/37/1120363747_140:0:861:541_1920x0_80_0_0_39a0c5a204081012b98c7d8849209d96.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
енергија спутњика с јелицом путниковић, економија, енергетика, аудио
енергија спутњика с јелицом путниковић, економија, енергетика, аудио
Српске локалне пруге иду у старо гвожђе | Енергија Спутњика
21:00 14.02.2022 (Освежено: 15:23 03.03.2022) Тема новог издања „Енергије Спутњика“ су узроци и могуће последице најављеног демонтирања и уклањања око 435 километара старих пруга у Србији.
Кажу да су мреже саобраћајне инфраструктуре једне земље крвоток државе. А Србија, док гради брзу пругу, да би се повезала са ЕУ, истовремено најављује да ће у наредне две године демонтирати и уклонити око 435 километара старих пруга, на којима се железнички саобраћај већ деценијама не одвија. На тим трасама — капиларима локалног железничког саобраћаја није планирано постављање нових шина. Нису планиране за даљу експлоатацију. Као оправдање наводи се да се готово 400 километара тих пруга налази у Војводини, а да на некима од њих возови не саобраћају више од 40 година.
У Европи, међутим, локални железнички саобраћај не губи на значају, ни путнички ни железнички, и поред тога што њихова рентабилност можда не би показала конкретан профит од наплате карата. Односно, трошкова превоза роба. Држава, једноставно, субвенционише железнички саобраћај.
Зато се поставља питање да ли је Србија одлуку да уклони шине са траса железничких пруга донела размотривши добро и „за“ и „против“ аргументе? Да ли је спроведена адекватна анализа тржишта, односно, потреба и за робни и за путнички саобраћај?
Чини се, заправо, да је коришћење железничког саобраћаја престало због застарелих пруга, кашњења и укидања неких возова... Да је то утицало на одливања транзита са железничког саобраћаја на друмски. А да локалне самоуправе нису схватиле да укидање пруга, које их повезују са центрима — привредним и административним, никако неће допринети спречавању миграције становништва, привлачењу инвеститора и свеукупном развоју.
О свим овим питањима, о томе да ли је и колико слушана струка, где смо по питању коришћења републичког, регионалног и локалног железничког саобраћаја у односу на европске земље, који су еколошки аспекти враћања железничком саобраћају и шта треба чинити убудуће, у емисији „Енергија Спутњика“ Јелица Путниковић разговара са др Горданом Стојићем, професором са Департмана за саобраћај Факултета техничких наука у Новом Саду.
„Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води Јелица Путниковић, стручњак за енергетику. Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког понедељка у 21.00.