https://sputnikportal.rs/20220215/ambalaza-i-kolicina-sta-je-zajednicko-kesici-supe-kiselom-mleku-i-cokoladi-1134370215.html
Амбалажа и количина: Шта је заједничко кесици супе, киселом млеку и чоколади
Амбалажа и количина: Шта је заједничко кесици супе, киселом млеку и чоколади
Sputnik Србија
Кесица супе одавно није за четири тањира, него три, а у продавницама се тешко може наћи и чоколада од 100 грама. Иако смо навикли на паковања са стандардном... 15.02.2022, Sputnik Србија
2022-02-15T10:35+0100
2022-02-15T10:35+0100
2022-02-15T10:35+0100
економија
србија
србија – економија
економија
магазин
друштво
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/0f/1134369975_0:67:1280:787_1920x0_80_0_0_2ce5aeefa4d20d3be691600fb66b4285.jpg
Тако у флашама више нема литар свежег млека већ 968 милилитара.Они који потрошаче штите ипак кажу да закон произвођачима дозвољава да мењају паковања и да нису дужни да о томе обавесте купце, наводи РТС.„Не постоји обмана потрошача у смислу одредби Закона о заштити потрошача. Битно је да оно што пише на амбалажи, да толико производа и има у самој амбалажи, дакле, ако пише 950 грама нечега да толико грама и има, или ако пише 950 милилитара производа, толико има унутра. Ако би ту дошло до одређених одступања онда би се могло рећи да је дошло до обмањивања потрошача“, објаснио је Дејан Гавриловић из „Ефективе“.У продавницама је сада чешће у понуди паковање чоколаде од 90, па и 85 грама. У Заводу за стандардизацију кажу да величина паковања није предмет стандардизације. Произвођачи нису дужни ни да о промени величине паковања обавесте купце.„Не постоји њихова обавеза да сада, рецимо, они деле флајере на улици, или постављају билборде или рекламни простор у медијима закупљују како би потрошаче о томе обавестили, дакле у том смислу њихова обавеза не постоји, али да на самом производу обавесте о тој количини ,то јесте њихова обавеза“, рекао је Гавриловић.Када је потрошач разумно обазривЗакон потрошача види као разумно обазривог.„Закон о заштити потрошача прописује да је потрошач разумно обазрив, а то значи да он разумно очекује да ако је навикао да купује у одређеном паковању, на пример, пиринач од килограм, или млеко од литре да ће то и да добије, а у овом случају то не добија, а опет је у заблуди да је та количина у питању јер цене се, нажалост, нису смањиле него су се у великој мери чак и повећале“, наводи Весна Перинчић из Републичке унија потрошача.Пропис о претходно упакованим производима и закон о метрологији донекле регулишу ову област.Све је почело још 2009. када је у Европској унији укинута обавеза стандардне величине паковања намирница од, на пример, 100 грама, или једног литра.Од тада произвођачи слободно могу да одређују количину која ће се налазити у амбалажи, а купцима остаје да гледају, читају и проверавају.
https://sputnikportal.rs/20220214/rakija-iz-kesice-osvaja-svetsko-trziste-1134355565.html
https://sputnikportal.rs/20220214/1134337462.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/0f/1134369975_72:0:1209:853_1920x0_80_0_0_39e479a029dfe9cd07d90ffca01ee63a.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија, србија – економија, економија, магазин, друштво
србија, србија – економија, економија, магазин, друштво
Амбалажа и количина: Шта је заједничко кесици супе, киселом млеку и чоколади
Кесица супе одавно није за четири тањира, него три, а у продавницама се тешко може наћи и чоколада од 100 грама. Иако смо навикли на паковања са стандардном количином неког производа, као што је кисело млеко од два децилитра или литар млека, количина у паковању је мања.
Тако у флашама више нема литар свежег млека већ 968 милилитара.
Они који потрошаче штите ипак кажу да закон произвођачима дозвољава да
мењају паковања и да нису дужни да о томе обавесте купце,
наводи РТС.
„Не постоји обмана потрошача у смислу одредби Закона о заштити потрошача. Битно је да оно што пише на амбалажи, да толико производа и има у самој амбалажи, дакле, ако пише 950 грама нечега да толико грама и има, или ако пише 950 милилитара производа, толико има унутра. Ако би ту дошло до одређених одступања онда би се могло рећи да је дошло до обмањивања потрошача“, објаснио је Дејан Гавриловић из „Ефективе“.
У продавницама је сада чешће у понуди паковање чоколаде од 90, па и 85 грама. У Заводу за стандардизацију кажу да величина паковања није предмет стандардизације. Произвођачи нису дужни ни да о промени величине паковања обавесте купце.
„Не постоји њихова обавеза да сада, рецимо, они деле флајере на улици, или постављају билборде или рекламни простор у медијима закупљују како би потрошаче о томе обавестили, дакле у том смислу њихова обавеза не постоји, али да на самом производу обавесте о тој количини ,то јесте њихова обавеза“, рекао је Гавриловић.
Када је потрошач разумно обазрив
Закон потрошача види као разумно обазривог.
„Закон о заштити потрошача прописује да је потрошач разумно обазрив, а то значи да он разумно очекује да ако је навикао да купује у одређеном паковању, на пример, пиринач од килограм, или млеко од литре да ће то и да добије, а у овом случају то не добија, а опет је у заблуди да је та количина у питању јер цене се, нажалост, нису смањиле него су се у великој мери чак и повећале“, наводи Весна Перинчић из Републичке унија потрошача.
Пропис о претходно упакованим производима и закон о метрологији донекле регулишу ову област.
„Имамо пропис, као што је Закон о претходно упакованим производима, или Закон о метрологији, који прописују и имају одредбе које одређују да производи који су претходно упаковани и налазе се на тржишту да морају бити назначени на начин да се разумно спречи да потрошачи буду доведени у заблуду", појашњава она.
Све је почело још 2009. када је у Европској унији укинута обавеза стандардне величине паковања намирница од, на пример, 100 грама, или једног литра.
Од тада произвођачи слободно могу да одређују количину која ће се налазити у амбалажи, а купцима остаје да гледају, читају и проверавају.