- Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Који су најдуговечнији модели аутомобила?

© Sputnik / Алексей Даничев / Уђи у базу фотографијаВыставка ретро-автомобилей в Санкт-Петербурге
Выставка ретро-автомобилей в Санкт-Петербурге - Sputnik Србија, 1920, 18.02.2022
Пратите нас
Ауто-индустрија је богата моделима који су оставили дубок траг у историји и који су се продали у десетинама милиона примерака. Неки од њих имају „радни век“ и више од 80 година.
Из данашње перспективе, када се произвођачи аутомобила често одлучују за промену имена модела, пре свега из маркетиншких разлога, делује необично да неко возило носи исту ознаку преко осам деценија.
А управо то је случај са најстаријим моделом на овој листи. У питању је „шевролет субурбан“, чија је прва генерација угледала светлост дана давне 1935. године и који се непрекидно производи под истим именом пуних 86 година.
И други на листи је један амерички модел, „Фордов“ камионет Ф серије, који се на путевима појавио 1947. С обзиром да се овај модел и данас израђује, јасно је да је на тржишту присутан преко 74 године.
Преко седам деценија на путевима су још само два модела, а један од њих долази из немачког ауто-гиганта „Волксвагена“. Ипак, то није чувена „буба“, како бисте можда очекивали, већ комби „Транспортер“, односно „Тyп“ 2, тек други модел који је изашао из фабрике у Волфсбургу. „Тyп 2“ појавио се 1950, а и данас се производи, наравно у модерној верзији као 6. генерација.
Годину дана касније, 1951, „Тојота“ је лансирала теренац „ленд крузер“, па је и он ушао у ексклузивни „клуб 70“.
Што се тиче поменуте „бубе“, оригинални модел се израђивао од 1938. до 2003, што значи тачно 65 година, а с обзиром да је модерна верзија која се појавила 1997. названа „Нова буба“, сајт alansfactoryoutlet.com,, који је направио ову листу није урачунао две генерације савремене верзије (1997-2019.), преноси Б92.
Ако бисмо и њих убројали, испада да се „буба" у некој од верзија правила чак 81 годину.
Међу истакнутим моделима аутомобила који су на тржишту дуже од пола века су још: „шевролет корвета“ (68 година; од 1953. до данас), „мерцедес Ц класе“ (67 година), „тојота краун“ (66 година), „нисан скајлајн“ (64 године), „мини”(62 године; такође није уврштена модерна верзија овог аутомобила када је компанија прешла у руке БМВ-а), „порше 911“ (58 година), „форд мустанг“ (57 година), „шевролет камаро“ и „тојота корола“ (по 55 година), „јагуар XЈ“ (53 године).
Од модела који су популарни код нас, треба споменути пре свега „волксваген пасат“ (48 година), „голф“ (47) и „поло“ (46), али и „хонда сивик“ (49), па и незаобилазну „ладу ниву“ (44) и „фијат панду“ (41).
Комплетну листу најстаријих и најдуговечнијих модела можете погледати овде.
Олдтајмери на Салону антиквитета у Москви - Sputnik Србија, 1920, 16.05.2021
Моја Русија: Музеј олдтајмера — симболи остварених снова совјетских грађана /видео/
Руски олдајмери на Црвеном тргу - Sputnik Србија, 1920, 31.07.2015
Парада руских олдтајмера на Црвеном тргу
Застава 750 фића и полски фиат 126п пеглица - Sputnik Србија, 1920, 25.04.2021
„Фића“ против „пеглице“: Ко је бржи и бољи /видео/
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала