https://sputnikportal.rs/20220301/gradskih-prevoz-beograda-na-rekama-poznate-kuda-ce-ici-linije-i-gde-ce-biti-stajalista-1134893096.html
Градски превоз Београда на рекама: Познатo куда ће ићи линије и где ће бити стајалишта
Градски превоз Београда на рекама: Познатo куда ће ићи линије и где ће бити стајалишта
Sputnik Србија
Београд би требало да добије градски превоз на рекама, а на тендер за тај вид превоза јавила се једна фирма. Познато је и куда ће ићи прве две линије, као и... 01.03.2022, Sputnik Србија
2022-03-01T06:13+0100
2022-03-01T06:13+0100
2022-03-01T07:01+0100
србија
србија
србија – друштво
друштво
београд
градски превоз
сава
дунав
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/02/1133897392_0:320:3073:2048_1920x0_80_0_0_94c17b8f2bf384b236a536d49a40455e.jpg
На конкурс града Београда за реализацију пројекта јавно-приватног партнерства за линијски превоз реком јавила се фирма „Беорека“ д.о.о. из Београда, основана средином прошле године.У Градском секретаријату за саобраћај наводе да је тендерска процедура још у току и да комисија још није одлучила о додели уговора.Путнике би, по овом пројекту, Савом и Дунавом превозило 11 бродова. Полазили би на 20 минута и могли би да превозе седамдесетак људи. У првој фази, црвена линија један ишла би од Блока 70 преко Ада Циганлије, поред Тржног центра „Галерија“ и испод Бранковог моста, а линија два од Земунског кеја до СПЦ „Милан Гале Мушкатировић“.Приватни партнер је у обавези да за 18 месеци од тренутка када град обезбеди локацију, сагради марину и депо за сервисирање бродова.У плану је да превоз рекама обухвати све градске општине на рекама, од Обреновца до Гроцке и Земуна. Пристаништа ће се налазити у близини аутобуских и трамвајских станица.Предности су бројне, смањиће се гужва и загађене, а брже ће се и стизати, ако буду купљени брзи бродови.„Ми смо хтели да видимо искуства других, па да видимо како би то могло да се прилагоди нама и нашем подсистему. Свака река и сваки пловни пут је за себе и немогуће је потпуно искористити искуства других у нашем случају“, каже проф. др Радислав Мараш са Саобраћајног факултета.Требало би да уговор између Града и компаније буде потписан на 30 година, а према тендерској документацији вредност је близу 400.000.000 евра, пише РТС.
https://sputnikportal.rs/20211228/gradski-prevoz-se-spusta-na-reke-kada-ce-beogradjani-na-posao-putovati-dunavom-i-savom-1132841912.html
србија
београд
дунав
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/02/1133897392_136:0:2867:2048_1920x0_80_0_0_349a3714e6f8274b6ddf41e94d3dcf2c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија, србија – друштво, друштво, београд, градски превоз, сава, дунав
србија, србија – друштво, друштво, београд, градски превоз, сава, дунав
Градски превоз Београда на рекама: Познатo куда ће ићи линије и где ће бити стајалишта
06:13 01.03.2022 (Освежено: 07:01 01.03.2022) Београд би требало да добије градски превоз на рекама, а на тендер за тај вид превоза јавила се једна фирма. Познато је и куда ће ићи прве две линије, као и места где ће бродови градског превоза пристајати.
На конкурс града Београда за реализацију пројекта јавно-приватног партнерства за линијски превоз реком јавила се фирма „Беорека“ д.о.о. из Београда, основана средином прошле године.
У Градском секретаријату за саобраћај наводе да је тендерска процедура још у току и да комисија још није одлучила о додели уговора.
Путнике би, по овом пројекту, Савом и Дунавом превозило 11 бродова. Полазили би на 20 минута и могли би да превозе седамдесетак људи. У првој фази, црвена линија један ишла би од Блока 70 преко Ада Циганлије, поред Тржног центра „Галерија“ и испод Бранковог моста, а линија два од Земунског кеја до СПЦ „Милан Гале Мушкатировић“.
Приватни партнер је у обавези да за 18 месеци од тренутка када град обезбеди локацију, сагради марину и депо за сервисирање бродова.
У плану је да превоз рекама обухвати све градске општине на рекама, од Обреновца до Гроцке и Земуна. Пристаништа ће се налазити у близини аутобуских и трамвајских станица.
Предности су бројне, смањиће се гужва и загађене, а брже ће се и стизати, ако буду купљени брзи бродови.
„Ми смо хтели да видимо искуства других, па да видимо како би то могло да се прилагоди нама и нашем подсистему. Свака река и сваки пловни пут је за себе и немогуће је потпуно искористити искуства других у нашем случају“, каже проф. др Радислав Мараш са Саобраћајног факултета.
Требало би да уговор између Града и компаније буде потписан на 30 година, а према тендерској документацији вредност је близу
400.000.000 евра, пише РТС.