https://sputnikportal.rs/20220324/otkriveni-novi-detalji-ispod-slika-pabla-pikasa-foto-1135762235.html
Oткривени нови детаљи испод слика Пабла Пикаса /фото/
Oткривени нови детаљи испод слика Пабла Пикаса /фото/
Sputnik Србија
Нова открића до којих су истраживачи дошли анализирајући чувена дела Пабла Пикаса, дају назнаке о материјалима које је уметник користио и процесу рада на... 24.03.2022, Sputnik Србија
2022-03-24T13:08+0100
2022-03-24T13:08+0100
2022-03-24T13:08+0100
култура
култура – вести
култура
сликарство
магазин
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/03/18/1135762211_0:0:682:384_1920x0_80_0_0_1b6310c7cb7377f12443ddb4688e02d0.jpg
„Захваљујући новим технологијама сада смо у могућности да уметност истражујемо на новом нивоу“, каже Патриша Фаверо, конзерваторка у „Филипс колекшену” у Вашингтону.Фаверо је део тима конзерватора и научника који су проучавали три Пикасова дела која се тренутно налазе на једној изложби посвећеној уметниковом плавом периоду.Плава соба, 1901.Први траг да се испод „Плаве собе” из 1901, налази још једна слика примећен је пре више од 60 година. Још тада је примећено да на појединим местима текстура наноса боје одражава потезе четкице у различитим правцима од композиције која се види.Шта је ново откривено? Комбинујући податке добијене рендгенском радиографијом, инфрацрвеном спектроскопијом (ИР) и мерењем флуоресценције рендгенских зрака, тим истраживача из Филипса, Националне галерије уметности и других институција успео је да види портрет човека, потезе четкицом и пигменте које је уметник користио. На пример, присуство живе сугерише да је сликао црвеном бојом.Микроанализа сићушних узорака слике показује да је већина Плаве собе насликана директно на портрету, без прајмера, и да је Пикасова палета временом постајала све пригушенија.Просјакиња, 1902.Истраживачи су могли да виде форме испод десног рамена и подлактице жене на представи Просјакиња из 1902. године.Користећи рендгенско флуоресцентно скенирање, мапирани су хемијски елементи у боји, откривајући информације о фазама у којима је слика развијена – њена рука је прво била приказана, а затим прекривена.Конзерватори су већ знали да је то раније била слика пејзажа — и да је њен творац непознат, али је палета боја била слична Пикасовим. Анализе су сада дале нове детаље о томе како су брда на слици постала леђа згрчене жене.Супа, 1903.Мапирање елемената на делу Супа (1903) сугерише да је Пикасо променио облик посуде коју је жена понудила детету као и да је променио покрет руке и начин на који јој је коса падала са преко чела.Други алати за снимање сугеришу да је слика прво била мртва природа, а њени делови су састругани, а не префарбани.Научници су на крају закључили да се још увек се може научити из неких од најпроучаванијих слика на свету, преноси Национална географија.
https://sputnikportal.rs/20181127/Pikaso-Olga-tragedija-1117970618.html
https://sputnikportal.rs/20190605/Leonardo-da-Vinci-500-godisnjica-Igor-Ril--1120021480.html
https://sputnikportal.rs/20160807/van-gog-slike-ozive-1107683567.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/03/18/1135762211_0:0:682:512_1920x0_80_0_0_74c47f6d79882bcdb818cd30768bd5a4.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
култура – вести, култура, сликарство, магазин
култура – вести, култура, сликарство, магазин
Oткривени нови детаљи испод слика Пабла Пикаса /фото/
Нова открића до којих су истраживачи дошли анализирајући чувена дела Пабла Пикаса, дају назнаке о материјалима које је уметник користио и процесу рада на почетку каријере. Све то омогућава да се његов рад боље упозна, разуме и боље сачува.
„Захваљујући новим технологијама сада смо у могућности да уметност истражујемо на новом нивоу“, каже Патриша Фаверо, конзерваторка у „Филипс колекшену” у Вашингтону.
Фаверо је део тима конзерватора и научника који су проучавали три Пикасова дела која се тренутно налазе на једној изложби посвећеној уметниковом плавом периоду.
Први траг да се испод „Плаве собе” из 1901, налази још једна слика примећен је пре више од 60 година. Још тада је примећено да на појединим местима текстура наноса боје одражава потезе четкице у различитим правцима од композиције која се види.
Шта је ново откривено? Комбинујући податке добијене рендгенском радиографијом, инфрацрвеном спектроскопијом (ИР) и мерењем флуоресценције рендгенских зрака, тим истраживача из Филипса, Националне галерије уметности и других институција успео је да види портрет човека, потезе четкицом и пигменте које је уметник користио. На пример, присуство живе сугерише да је сликао црвеном бојом.
Микроанализа сићушних узорака слике показује да је већина Плаве собе насликана директно на портрету, без прајмера, и да је Пикасова палета временом постајала све пригушенија.
Истраживачи су могли да виде форме испод десног рамена и подлактице жене на представи Просјакиња из 1902. године.
Користећи рендгенско флуоресцентно скенирање, мапирани су хемијски елементи у боји, откривајући информације о фазама у којима је слика развијена – њена рука је прво била приказана, а затим прекривена.
Конзерватори су већ знали да је то раније била слика пејзажа — и да је њен творац непознат, али је палета боја била слична Пикасовим. Анализе су сада дале нове детаље о томе како су брда на слици постала леђа згрчене жене.
Мапирање елемената на делу Супа (1903) сугерише да је Пикасо променио облик посуде коју је жена понудила детету као и да је променио покрет руке и начин на који јој је коса падала са преко чела.
Други алати за снимање сугеришу да је слика прво била мртва природа, а њени делови су састругани, а не префарбани.
Научници су на крају закључили да се још увек се може научити из неких од најпроучаванијих слика на свету,
преноси Национална географија.