„Испливала“ водена капија у Београду
© Sputnik / Лола Ђорђевић Калемгданска тврђава у јесен
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Пратите нас
Водена капија на приобалном делу Калемегдана, која је готово цео век била затрпана због пруге, поново је пред Београђанима.
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
Остаци овог здања ископани су у оквиру реализације прве фазе радова на изградњи линијског парка, од Бетон хале до Бастиона Светог Јакова. Републички завод за заштиту споменика културе спроводи археолошка истраживања на овој локацији, у сарадњи са београдским Археолошким институтом и ЈКП „Зеленило Београд“.
Како је рекао заменик градоначелника Горан Весић, сада кад је пруга уклоњена и кад се уређује линијски парк, јавност може да види ово археолошко благо.
„Појас приобалних фортификација Београдске тврђаве остао је до сада најслабије истражен због пруге и високих подземних вода. Утврђивање приобалне зоне Тврђаве почело је у првим деценијама 15. века, а своју коначну форму ова бедемска траса добила је средином 18. века“, објашњава Весић.
Приобални бедем био је најслабији, што је било кобно за одбрану Београда 1521. године. Од краја 17. века, Турци су почели радове на његовој реконструкцији, који су настављени и у време аустријске окупације. Стари средњовековни бедем је делом президан, а делом уклопљен у ново утврђење. У оквиру бедема налазиле су се Водена капија I и II. Оштећен је током Првог и Другог светског рата, посебно 1942. године, када је железничка пруга проширена за потребе транспорта војске и опреме, преносе Новости.