- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Немачка планира вађење литијума из подземних вода

CC0 / Pixabay/max_goessler / Река Рајна код Карлсруеа
Река Рајна код Карлсруеа - Sputnik Србија, 1920, 11.04.2022
Пратите нас
У складу са зеленим договором, само до краја деценије, европском тржишту биће потребно 15 пута више батерија за електричне аутомобиле. А главни снабдевач могла би бити Немачка јер предњачи у отварању погона за производњу литијумских батерија и планира вађење литијума из подземних геотермалних вода. Услов је еколошка технологија, коју развијају.
Спутњик и РТ - цензура  - Sputnik Србија
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

Дубине „сланих језера“ испод тока реке Рајне су највећа налазишта литијума у Европи. На светској листи по резервама које премашују 2,7 милиона тона литијума, Немачка је на деветом месту. Упркос тим огромним ресурсима и даље се бојажљиво приступа и испитивању и евентуалној експлоатацији литијума.
„Људи су забринути, као и свуда у Европи где имате густу насељеност, људи не воле да живе поред складишта отпада. Али узимамо литијум из земаља као што су Чиле, Аргентина, у будућности вероватно и Боливија. Мислим да морамо да преузмемо нашу одговорност уколико имамо ресурсе и можемо да произведемо литијум овде, требало би да га производимо овде“, навео је др Јенс Гример са Технолошког института „Карлсруе“.
Актуелна су четири пројекта, два развијањем нове технологије покушавају да избегну еколошку штету у експлоатацији. Процес предвиђа вађење геотермалних подземних вода које су богате литијумом из дубине од три до пет километара. Литијум би се издвајао филтрирањем у електранама, а отпадна вода поново враћала у те дубине чиме се, тврде геолози, спречава загађење.
Дописник РТС-а из Немачке Ненад Радичевић каже да се због тога у Немачкој највише уздају у једну државну немачку и једну приватну аустралијску компанију, које покушавају да направе производњу литијума из дубинских геотермалних вода.
„Према њиховим очекивањима, комерцијална производња би могла да почне 2024. година, а 2025. године, како кажу, из пет геотермалних електрана могло да буде произведено литијума довољно за око милион електричних аутомобила годишње“, наводи Радичевић.
Аустралијска компанија која се ослања на те немачке ресурсе је „Вулкан енерџи рисорсис“ и већ има склопљене уговоре са водећим светским произвођачима аутомобила. Само „Стелантису“, који је настао спајањем „Фијат Крајслер аутомобили“ и „Пежо-Ситроен“ до 2026. треба да испоручи 99.000 тона литијум хидроксида за аутомобилске електричне батерије.
„Њихова улагања у погоне за производњу батеријског литијум хидроксида уклапају се у планове које је 'Стелантис' тада обелоданио а то је: еколошка мобилност, прелазак на хибридне и електричне аутомобиле, чак 14 марки на којима ће интензивно радити а план испоруке је почетак 2026“, наводи дописница РТС-а из Италије Сања Лучић.
„Вулкан енерџи“ је почетком фебруара објавио да је добио дозволу за истраживање литијума у Италији, надомак Рима. Планови су амбициозни, а њихову реализацију диктираће ригорозни еколошки захтеви, пише РТС.
Литијумски инготи - Sputnik Србија, 1920, 25.12.2021
ЕКОНОМИЈА
Пресушују литијум и кобалт: Штета већ постоји, а Европа би могла да буде забринута за будућност
Рудар - Sputnik Србија, 1920, 25.09.2020
Вест која није „експлодирала“: Америка открила да Србија лежи на литијуму — благу данашњице
Багер - Sputnik Србија, 1920, 14.12.2021
ЕКОНОМИЈА
Почиње градња највеће фабрике литијума у Европи, инвестиција вредна 700 милиона евра
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала