Амерички центар упозорава на смртоносну бактерију која је 2014. процурила из лабораторије

CC0 / Unsplash/Adrian Lange / Бактерије
Бактерије - Sputnik Србија, 1920, 29.07.2022
Најмање два Американца су хоспитализована због ретког и потенцијално смртоносног соја бактерије. Амерички здравствени званичници алармирају због опасног соја који је недавно откривен у тој земљи по први пут, упозоравајући да би могао да изазове озбиљну болест.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Центар за контролу и превенцију болести (ЦДЦ) објавио је упозорење да је „по први пут у континенталним Сједињеним Државама“ пронађена бактерија Burkholderia pseudomallei, напомињући да је сој одговоран за ретку болест мелиоидозу – познату и као Витморова болест.
Бактерија је „идентификована узорковањем земљишта и воде из животне средине у региону јужног Мисисипија током истраге о два случаја мелиоидозе код људи“, наводи центар, додајући да је један случај болести откривен још у јулу 2020, а локално присуство бактерије је потврђено прошлог месеца.
Иако су њихови случајеви били у неколико година размака, геномско секвенцирање је открило да су два пацијента са мелиоидозом била „инфицирана истим новим сојем са западне хемисфере“, што се „разликовало од претходних познатих изолата“, саопштио је ЦДЦ. Обојица су хоспитализована са сепсом и пнеумонијом, али су се опоравили након третмана антибиотицима.
Ова бактерија се обично налази у тропским и суптропским климама широм света, укључујући југоисточну Азију, Централну и Јужну Америку, Карибе и Аустралију. Иако може да изазове тешку болест, ЦДЦ је приметио да се ризик од преношења са особе на особу „сматра изузетно ниским јер има мало документованих случајева.
Студија коју су 2016. спровели истраживачи на Универзитету Оксфорд процењује да је патоген убио до 89.000 људи током претходне године и указује да може бити присутан у до 79 земаља, укључујући 34 које га раније нису откриле. У то време, лист је указивао на „потпуно одсуство“ бактерија у САД.
Крајем 2014. године, ЦДЦ је потврдио да је бактерија процурила из једне од њених лабораторија у Луизијани након што је више животиња које су служиле за тестирање добило мелиоидозу, од којих најмање четири нису преживеле. ЦДЦ је касније затворио истраживање бактерије Burkholderia pseudomallei, рекавши да је открио озбиљне проблеме са процедурама биолошке безбедности, пише РТ.
Мува - Sputnik Србија, 1920, 26.07.2022