https://sputnikportal.rs/20220823/u-bugarskoj-na-dunavu-zarobljeno-vise-od-milion-tona-uglja-za-srbiju-1141500084.html
У Бугарској на Дунаву заробљено више од милион тона угља за Србију
У Бугарској на Дунаву заробљено више од милион тона угља за Србију
Sputnik Србија
Због тронедељне обуставе пловидбе на Дунаву у Бугарској, на сектору Белане, заробљено је више од милион тона угља из бугарских рудника који треба да стигне у... 23.08.2022, Sputnik Србија
2022-08-23T14:35+0200
2022-08-23T14:35+0200
2022-08-23T14:35+0200
економија
србија
србија – економија
економија
енергетика
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/08/03/1140679508_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_8c6a55e82bdc06fbf18e804350b15759.jpg
Ковачевић је за Танјуг рекао да су у току преговори са надлежнима у Бугарској да се у Белане спусти наша механизација како би се омогућио пролаз бродовима ка Србији.Када је реч о нашој земљи, Ковачевић је напоменуо да су на снази мере ограничења, али да за сада нема обуставе пловидбе на водотоковима кроз Србију.Оценио је да обустава водног саобраћаја у Бугарској много утиче на нашу економију, јер не само да је ометен транспорт енергената, већ је и ка луци Констанца обустављен извоз и увоз наших житарица и ђубрива, као и сировина које користе железаре.Додао је да је добра ствар што велике количине угља из Румуније долазе у нашу земљу Дунавом из лука Орсава и Туну Северин.Ковачевић је указао да, када се наша механизација спусти у сектор Белане у Бугарској, Србија више неће зависити од природних непогода, нити од бугарске администрације.Три критичне деоницеКада је у питању пловност река кроз Србију, Ковачевић је истакао да су критичне три деонице — код Чортановаца где је дошло до сужења ширине пловног пута са 180 на 120 метара, Футога где се појавио спруд који је ушао у кинету пловног пута и Баричке аде на Сави.Према његовим речима, на сва три места је постављена механизација како би се превентивно обезбедио пловни пут, уколико дође до додатног пада водостаја.На питање какве су прогнозе и када ће се водостај стабилизовати, Ковачевић је рекао да је ситуација неизвесна иако је пало доста кише у последњих пар дана, који је повољно утицао на средњи ток Дунава код Мађарске.„Потребне су нам падавине мало дужи временски период, како би дошло до дугорочне стабилизације, јер је Дунав огромна река. Потребна је стабилизација хидролошког стања од Немачке до Бугарске да би се подигао ниво воде“, казао је Ковачевић.
https://sputnikportal.rs/20220813/susa-ce-tek-ostaviti-posledice-brodovi-na-suvom-struje-sve-manje-biljke-pod-toplotnim-stresom-1141022220.html
https://sputnikportal.rs/20220810/vodostaji-blizu-istorijskog-minimuma-kriticno-kod-cortanovaca-i-futoga-1140927771.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/08/03/1140679508_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_4c1033aee768c3fad7c17cf60cbc52dc.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
србија, србија – економија, економија, енергетика
србија, србија – економија, економија, енергетика
У Бугарској на Дунаву заробљено више од милион тона угља за Србију
Због тронедељне обуставе пловидбе на Дунаву у Бугарској, на сектору Белане, заробљено је више од милион тона угља из бугарских рудника који треба да стигне у Србију, изјавио је помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Вељко Ковачевић.
Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Ковачевић је за Танјуг рекао да су у току преговори са надлежнима у Бугарској да се у Белане спусти наша механизација како би се омогућио пролаз бродовима ка Србији.
„Низводно од Србије на сектору Белане пре три недеље дошло је до потпуне обуставе пловидбе, румунска механизација је изашла на терен да би урадила превентивне радове како би се одређени ниво пловности створили у Беланама. Тренутно преговарамо са Бугарима да и ми спустимо помоћ и део механизације, јер се у том делу појављују још два критична сектора где може да дође до потпуне обуставе пловидбе“, објаснио је помоћник министра.
Када је реч о нашој земљи, Ковачевић је напоменуо да су на снази мере ограничења, али да за сада нема обуставе пловидбе на водотоковима кроз Србију.
Оценио је да обустава водног саобраћаја у Бугарској много утиче на нашу економију, јер не само да је ометен транспорт енергената, већ је и ка луци Констанца обустављен извоз и увоз наших житарица и ђубрива, као и сировина које користе железаре.
Додао је да је добра ствар што велике количине угља из Румуније долазе у нашу земљу Дунавом из лука Орсава и Туну Северин.
Ковачевић је указао да, када се наша механизација спусти у сектор Белане у Бугарској, Србија више неће зависити од природних непогода, нити од бугарске администрације.
Када је у питању пловност река кроз Србију, Ковачевић је истакао да су критичне три деонице — код Чортановаца где је дошло до сужења ширине пловног пута са 180 на 120 метара, Футога где се појавио спруд који је ушао у кинету пловног пута и Баричке аде на Сави.
Према његовим речима, на сва три места је постављена механизација како би се превентивно обезбедио пловни пут, уколико дође до додатног пада водостаја.
На питање какве су прогнозе и када ће се водостај стабилизовати, Ковачевић је рекао да је ситуација неизвесна иако је пало доста кише у последњих пар дана, који је повољно утицао на средњи ток Дунава код Мађарске.
„Потребне су нам падавине мало дужи временски период, како би дошло до дугорочне стабилизације, јер је Дунав огромна река. Потребна је стабилизација хидролошког стања од Немачке до Бугарске да би се подигао ниво воде“, казао је Ковачевић.