https://sputnikportal.rs/20221028/eu-zabranjuje-dizelase-i-benzince-odredjen-i-datum-1145260023.html
ЕУ забрањује дизелаше и бензинце: Одређен и датум
ЕУ забрањује дизелаше и бензинце: Одређен и датум
Sputnik Србија
Преговарачи Савета ЕУ и Европског парламента постигли су договор о закону који предвиђа забрану продаје нових возила с мотором на унутрашње сагоревање од 2035... 28.10.2022, Sputnik Србија
2022-10-28T09:33+0200
2022-10-28T09:33+0200
2022-10-28T09:33+0200
економија
економија
свет
свет – економија
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0a/11/1144687468_0:100:1921:1180_1920x0_80_0_0_989818ca0167c801fb418e8abb93c25e.jpg
Тим споразумом предвиђено је да се нови бензински и дизел аутомобили и лака комерцијална возила, као и хибридна возила, више неће продавати у ЕУ од 2035. године, у корист 100 одсто електричних возила.Савет ЕУ и Европски парламент постигли су синоћ привремени споразум о ревидираним циљевима смањења емисије угљен-диоксида за нова путничка и лака комерцијална возила.Преговарачи ЕУ постигли су споразум са државама чланицама о првобитном предлогу Европске комисије, који датира још из 2021 године, а предвиђа да се постигне мобилност на путевима са нултом емисијом штетних гасова до 2035. године.Одлука ће бити ревидирана за четири године. Забрана продаје је део климатског пакета ЕУ, којим се планира смањење емисије штетних гасова за 55 одсто до 2030. године у поређењу са нивоом из 1990, те да буде климатски неутрална до 2050. године.Европски парламент затражио је стварање транзиционог фонда којим ће се помоћи аутомобилској индустрији да пређе на производњу потпуно електричних аутомобила.Аутомобилска индустрија директно или индиректно запошљава више од 13 милиона Европљана, или седам одсто тржишта рада ЕУ, према Европском удружењу произвођача.Под притиском неколико земаља, укључујући Немачку, у текст је уврштена и могућност алтернативних технологија, као што су синтетичка горива или хибридни мотори, ако то омогући постизање циља потпуног елиминисања емисије штетних гасова из возила, преноси Танјуг.
https://sputnikportal.rs/20221003/iz-automobila-ce-uskoro-nestati-delovi-na-koje-su-svi-navikli--da-li-ce-nam-nedostajati-1143952839.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0a/11/1144687468_106:0:1813:1280_1920x0_80_0_0_82d3b0669e7140cbdaf3d642eaf8876d.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет, свет – економија, аутомобили
економија, свет, свет – економија, аутомобили
ЕУ забрањује дизелаше и бензинце: Одређен и датум
Преговарачи Савета ЕУ и Европског парламента постигли су договор о закону који предвиђа забрану продаје нових возила с мотором на унутрашње сагоревање од 2035. године.
Тим споразумом предвиђено је да се нови бензински и дизел аутомобили и лака комерцијална возила, као и хибридна возила, више неће продавати у ЕУ од 2035. године, у корист 100 одсто електричних возила.
Савет ЕУ и Европски парламент постигли су синоћ привремени споразум о ревидираним циљевима смањења емисије угљен-диоксида за нова путничка и лака комерцијална возила.
Преговарачи ЕУ постигли су споразум са државама чланицама о првобитном предлогу Европске комисије, који датира још из 2021 године, а предвиђа да се постигне мобилност на путевима са нултом емисијом штетних гасова до 2035. године.
Одлука ће бити ревидирана за четири године. Забрана продаје је део климатског пакета ЕУ, којим се планира смањење емисије штетних гасова за 55 одсто до 2030. године у поређењу са нивоом из 1990, те да буде климатски неутрална до 2050. године.
Европски парламент затражио је стварање транзиционог фонда којим ће се помоћи аутомобилској индустрији да пређе на производњу потпуно електричних аутомобила.
Аутомобилска индустрија директно или индиректно запошљава више од 13 милиона Европљана, или седам одсто тржишта рада ЕУ, према Европском удружењу произвођача.
Под притиском неколико земаља, укључујући Немачку, у текст је уврштена и могућност алтернативних технологија, као што су синтетичка горива или хибридни мотори, ако то омогући постизање циља потпуног елиминисања емисије штетних гасова из возила, преноси Танјуг.