„Потенцијална опасност“ ноћас пролази поред Земље: Приближава нам се астероид величине небодера

CC0 / пиксабеј / Астероид
Астероид - Sputnik Србија, 1920, 31.10.2022
Астероид величине небодера пролази ноћас поред Земље на релативно малој удаљености (нешто више од два милиона километара), проценила је НАСА.
Ово небеско тело, означено као 2022 РМ4, откривено је прошлог викенда и због својих параметара (између 330 и 740 метара) сматра се потенцијално опасним. Док сутра буде пролазио поред наше планете приближиће се у једном тренутку највише око 2,3 милиона километара што је шест пута више од удаљености Месеца од Земље.
Америчка свемирска агенција (НАСА) означава као потенцијалну претњу све астероиде који се налазе у кругу од око 7,5 милиона километара и имају димензије од најмање 140 метара. Многи астрономи прате такве свемирске објекте да би се уверили да ли су њихове орбите исправно израчунате.
НАСА је у септембру роботском летелицом „гађала“ астероид Диморфос да би тестирала колики би утицај имала на његову путању. Пројекат је истраживао могуће радње које би требало предузети да би се спречио евентуални катастрофални судар, ако човечанство успе да открије претњу на време и покрене одговарајуће противмере.
НАСА је оценила да је ова мисија била успешна пошто је доказала могући концепт одбране планете од удара. Летелица је смањила орбиту астероида од 11 сати и 55 минута око његовог матичног астероида за 32 минута, пренео је РТ.