https://sputnikportal.rs/20221121/ruski-naucnici-otkrili-kako-da-mladi-postanu-nezavisni-od-interneta-1146487034.html
Руски научници открили како да се млади заштите од зависности од интернета
Руски научници открили како да се млади заштите од зависности од интернета
Sputnik Србија
Научници Московског државног психолошко-педагошког универзитета (МГППУ) су показали да активна и свесна позиција младих помаже у одабиру корисног садржаја на... 21.11.2022, Sputnik Србија
2022-11-21T20:28+0100
2022-11-21T20:28+0100
2022-11-21T20:53+0100
русија
русија
наука
русија – друштво
интернет
млади
омладина
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0c/16/1124168064_0:154:1920:1234_1920x0_80_0_0_6b4bbe86e7d80292b1f24a14b7eb5a68.jpg
У модерном свету је развој омладине незамислив без интернета, наводе научници МГППУ-а. Природа коришћења ове мреже, заинтересованост за одређене садржаје утиче на адолесценте и младе, укључујући и њихов избор професије.Према речима експерата, веома је важно да се изуче фактори, који омогућавају да се на конструктиван начин користи интернет у циљу обучавања и развоја. Такође је важно и да се схвати, шта доводи до такозване проблематичне употребе интернета: избегавања и одлагања решавања стварних проблема, као и од емоционалне зависности од реакција на друштвеним мрежама.У истраживању је показано, да је активно интересовање и смислен, и информисан приступ младих према наставним активностима најбоља заштита од проблематичне употребе интернета. Таква позиција омогућава младима да проводе оптимално време на интернету и да мање зависе од догађаја на друштвеним мрежама.Склоност младих према прекомерној послушности и њихово све веће ослањање на спољне оцене повећавају ризик од изложености различитим врстама манипулација којима је испуњен интернет простор, додала је Холмогорова.Субјективна позиција је важна и за развој професионалне самоидентичности, сматрају експерти. Зато је неопходно да наставници и родитељи науче како да пружају подршку младима у самосталној потражњи начина за решавање проблема и у формирању сопствених погледа. Сарадници МГППУ раде на развоју рефлексно-активистичког приступа тешкоћама у учењу, који има за циљ да помогне педагозима и родитељима да пруже ефикасну помоћ младима у јачању њихових субјективних позиција.У овој фази научници имају задатак да реализују посебна истраживања за различите узрасте и правце учења.Резултати истраживања су објављени у научном часопису „Психолошка наука и образовање“.
https://sputnikportal.rs/20221024/napravljen-cip-koji-moze-da-prenese-ceo-svetski-internet-saobracaj-u-sekundi-1145080780.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0c/16/1124168064_36:0:1885:1387_1920x0_80_0_0_509d47a1f265a1fe928130a52f6cb5e8.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
русија, наука, русија – друштво, интернет, млади, омладина
русија, наука, русија – друштво, интернет, млади, омладина
Руски научници открили како да се млади заштите од зависности од интернета
20:28 21.11.2022 (Освежено: 20:53 21.11.2022) Научници Московског државног психолошко-педагошког универзитета (МГППУ) су показали да активна и свесна позиција младих помаже у одабиру корисног садржаја на мрежама и промовише њихову професионалну самоидентичност.
У модерном свету је развој омладине незамислив без интернета, наводе научници МГППУ-а. Природа коришћења ове мреже, заинтересованост за одређене садржаје утиче на адолесценте и младе, укључујући и њихов избор професије.
Према речима експерата, веома је важно да се изуче фактори, који омогућавају да се на конструктиван начин користи интернет у циљу обучавања и развоја. Такође је важно и да се схвати, шта доводи до такозване проблематичне употребе интернета: избегавања и одлагања решавања стварних проблема, као и од емоционалне зависности од реакција на друштвеним мрежама.
У истраживању је показано, да је активно интересовање и смислен, и информисан приступ младих према наставним активностима најбоља заштита од проблематичне употребе интернета. Таква позиција омогућава младима да проводе оптимално време на интернету и да мање зависе од догађаја на друштвеним мрежама.
„Нажалост, често родитељи и наставници подржавају склоност ученика да испуне све спољне захтеве. Ово појачава објектно-пасивни и подређени положај и не промовише аутономију ученика, нити њихово активно проналажење у друштвеном животу“, рекла је декан факултета „Консултативне и клиничке психологије“ Ала Холмогорова.
Склоност младих према прекомерној послушности и њихово све веће ослањање на спољне оцене повећавају ризик од изложености различитим врстама манипулација којима је испуњен интернет простор, додала је Холмогорова.
Субјективна позиција је важна и за развој професионалне самоидентичности, сматрају експерти. Зато је неопходно да наставници и родитељи науче како да пружају подршку младима у самосталној потражњи начина за решавање проблема и у формирању сопствених погледа. Сарадници МГППУ раде на развоју рефлексно-активистичког приступа тешкоћама у учењу, који има за циљ да помогне педагозима и родитељима да пруже ефикасну помоћ младима у јачању њихових субјективних позиција.
У овој фази научници имају задатак да реализују посебна истраживања за различите узрасте и правце учења.
Резултати истраживања су објављени у научном часопису „Психолошка наука и образовање“.