00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Инвазија „ванземаљаца“ на Маракану – новембар као путоказ вечитих у Евролиги
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Америка посматра Европу и притиска дугмиће: Порука руског филмског генија награђеног у Београду

© Уступљено СпутњикуАлександар Сокуров, награда ФАФ-а
Александар Сокуров, награда ФАФ-а - Sputnik Србија, 1920, 28.11.2022
Пратите нас
Ауторски филм је лабораторија кинематографије. Ми идемо паралелним путевима и за мрвицу смо испред аутора комерцијалних филмова, а они нас следе. Да имам шампањац, наздравио бих развоју ауторског филма – речи су којима се један од најзначајнијих редитеља данашњице, Александар Сокуров, огласио по уручењу награде „Поглед у свет: Војислав Вучинић“.
Једном од најзначајнијих руских и светских редитеља данашњице Александру Сокурову, уручена је награда Фестивала ауторског филма за целокупан допринос филмској уметности и унапређењу филма.
© Фото : Тања Дробњак/Фестивал ауторског филмаПрошлогодишњи Фестивал ауторског филма у Комбанк дворани
Прошлогодишњи Фестивал ауторског филма у Комбанк дворани - Sputnik Србија, 1920, 28.11.2022
Прошлогодишњи Фестивал ауторског филма у Комбанк дворани
Након примања награде „Поглед у свет: Војислав Вучинић“, а приликом кратког сусрета, Сокуров је одговорио на питање Спутњика где види будућност седме уметности, имајући у виду да се савремени најгледанији филмови све мање могу назвати уметничким остварењима, а да све више подсећају на дигитализоване стрипове без суштине.
Све време размишљам о том проблему будући да се филмска уметност претвара у визуелну робу. То представља велику невољу за филм, али излаз видим у пружању могућности снимања врло младим и талентованим уметницима. Ако њима омогућимо да раде слободно и ослободимо их притиска цензуре продуцената, мислим да ћемо добити нешто потпуно ново што се тиче квалитета. Као и увек, поента је у томе да се омладина не гуши, већ да јој се пружи могућност стварања и рада, међутим, то није проблем само у Русији, већ свуда.

Европска „Бајка“

Најновије остварење прослављеног редитеља носи назив „Бајка“ а представља кинематографски преседан, будући да се ради о глуми без глумаца. „Бајка“ није ни публицистички, ни документарни или истраживачки филм, већ представља уметничку фикцију насталу на основу врло тачних и упечатљивих документарних сведочанстава, а скоро свака изговорена реплика у филму, заиста је изречена и у стварном животу.
О томе постоје бројна различита сведочанства и, како аутор остварења изричито наглашава, филм нема никакве везе са „дипфејк“ технологијом. Радња прати разговоре Адолфа Хитлера, Бенита Мусолинија, Јосифа Стаљина и Винстона Черчила који се одвијају у чистилишту, али у њеној реализацији нису коришћени ни глумци, ни анимација. Све је рађено на основу хроника и аутентичног материјала, а тумачи главних улога „играју“ своју улогу живота.
© Wikipedia / JarektЧерчил, Рузвелт, Стаљин на самиту на Јалти 1945 године
Черчил, Рузвелт, Стаљин на самиту на Јалти 1945 године - Sputnik Србија, 1920, 28.11.2022
Черчил, Рузвелт, Стаљин на самиту на Јалти 1945 године
Нама не треба никакав фејк зато што ми можемо префињеније да радимо. Уопште се у свету масовно користе некакве фалш методе, али нама то није потребно. Показали смо да може да се ради и на другачији начин.
Сам Сокуров прегледао је небројено много снимака у којима је проналазио фрагменте и делиће секунди којима је, склапајући их у један велики мозаик, дочаравао карактере личности. Ови делови мозаика сакупљани су кроз гледање комплетне филмске хронике из свих филмских архива везаних за поменуте јунаке, укључујући и филмску архиву Сједињених америчких држава.

Хвала богу на Атлантском океану

Посматрајући поставку филма на први поглед делује да једна веома битна карика фали. У питању је тадашњи председник Сједињених америчких држава Френклин Рузвелт. Редитељ разјашњава ову чињеницу објашњењем да њега Америка не интересује, јер његов филм говори о „болестима“ Старог континента.
То је наш, европски проблем. Ја себе сматрам Европејцем, јер је Русија део Европе. Ми смо болесни од милитаризма и инфицирани ратовима. Оба светска рата су почела у Европи. Доста више. Морамо да разаберемо шта се дешава код нас, са нашим јунацима и са нашом историјом. Американци ће увек да нас посматрају и, када за тиме буде било потребе, притискаће одређене дугмиће. У том смислу, Атлантски океан је божанствена измишљотина и захвалимо се богу што постоји, изјавио је Сокуров.
Србија није подржала Русију ни у ситуацији у рату у Грузији, никако не подржава Русију, не пружа никакву моралну подршку или разумевање у вези са украјинском кризом. - Sputnik Србија, 1920, 14.11.2022
КУЛТУРА
„Рус у Европи – сувишан човек“: Награда Фестивала ауторског филма прослављеном руском редитељу
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала