https://sputnikportal.rs/20221212/tankerska-kriza-na-bosforu-britanska-osiguravajuca-drustva-ne-daju-potrebnu-potvrdu-turskoj-1147819620.html
Танкерска криза на Босфору: Британска осигуравајућа друштва не дају потребну потврду Турској
Танкерска криза на Босфору: Британска осигуравајућа друштва не дају потребну потврду Турској
Sputnik Србија
На улазу у турске мореузе Босфор и Дарданели се након почетка ступања на снагу граничне цене руске нафте формирала гужва од танкера. Према постојећим... 12.12.2022, Sputnik Србија
2022-12-12T19:38+0100
2022-12-12T19:38+0100
2022-12-12T19:38+0100
свет
свет
турска
бродови
босфор
црно море
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/0c/1147817993_0:267:3079:1998_1920x0_80_0_0_fc94c276a9705d360d744dce7a3e0834.jpg
Шта тражи Турска за пролазак танкера кроз мореузе?У складу са праксом која се у Турској примењује од 2002. године, за пролазак кроз мореузе танкери који превозе сирову нафту, морају да имају полису осигурања бродова P&I (Protection and Indemnity Insurancе).Међутим, због санкција које су увеле Европска унија и Г7 дошло је до тога да је ово осигурање нафтних танкера који пролазе кроз мореуз постало неважеће, због чега се, у случају несреће, не може надокнадити штета.У вези са тим ризиком, Турска је од 1. децембра објавила да уводи нове процедуре – превозници су дужни да доставе писмо од свог осигуравајућег друштва у коме се наводи да је за конкретну пловидбу и терет обезбеђено P&I покриће. Такво осигурање обезбеђује покриће за трајне ризике које традиционална осигуравајућа друштва не желе да осигурају. Ту спадају штета проузрокована терету током превоза, „ратни ризици“ и опасности по животну средину као што су изливање нафте и загађење.Британска осигурања не достављају потврдеГомилање танкера на улазу у мореузе повезано је и са чињеницом да међународне компаније које се баве P&I осигурањем не достављају документоване потврде које тражи Турска.Већина бродова који чекају дозволу за пролазак осигурана је код британских компанија које су део холдинга „International P&I Group“.Једна таква компанија, „London P&I Club“, објавила је на свом сајту саопштење у којем се позива на холдинг „P&I Club“, који покрива 95 одсто светске танкерске флоте, у којем се наводи да писане потврде које тражи Турска „тренутно не могу да буду достављене“.Турска дирекција за поморске послове: Осигуравајућа друштва се уздржавају да нам доставе потврдеГенерална дирекција за поморске послове при Министарству саобраћаја и инфраструктуре Турске објавила је 8. децембра саопштење у којем се наводе детаљи по питању осигурања.„Потпуно је неприхватљива ситуација у којој P&I осигуравајућа друштва не издају писмо потврде својим комерцијалним клијентима (власницима бродова) у склопу својих полиса осигурања издатих уз значајну накнаду. Писмо које тражимо само потврђује да осигурање наведеног пловила важи за време проласка кроз мореуз. Међутим, осигуравајућа друштва избегавају да доставе ово писмо потврде које наша земља редовно захтева у сваком конкретном случају. Огромна већина бродова који превозе сирову нафту, а који чекају у Босфору, припада Европској унији и већина нафте иде у луке ЕУ. Што се тиче правила ЕУ о ембаргу, није јасно зашто осигуравајућа друштва Европске уније, која пружају услуге осигурања сирове нафте коју превозе бродови ЕУ, не издају потребну потврду коју тражи наше министарство“, наводи се у саопштењу.Већина танкера у мореузу плови под грчком заставомУ саопштењу Генералне управе од 9. децембра наглашено је да пролазак на Црном мору чека 18 танкера са око два милиона тона сирове нафте, од којих 13 иде ка лукама ЕУ. У саопштењу је такође наведено да до тога 15 танкера припада Грчкој.Бродови који Анкари достављају потребне потврде пролазе кроз мореузПрема доступним информацијама, кроз мореуз слободно пролазе бродови који су дали потребну потврду. Тако су дозволу за пролазак кроз Босфор добила четири танкера, који су испунили услове Анкаре, од којих је један пловио под руском заставом.
https://sputnikportal.rs/20221205/mediji-formiran-red-tankera-u-turskoj-nakon-uvodjenja-ogranicenja-cena-ruske-nafte--1147385027.html
https://sputnikportal.rs/20221208/turska-otkrila-sta-je-izazvalo-guzvu-tankera-u-bosforu-1147549675.html
турска
црно море
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/0c/1147817993_126:0:2857:2048_1920x0_80_0_0_986093f8ff20b85c320bff8331b9d788.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, турска, бродови, босфор, црно море
свет, турска, бродови, босфор, црно море
Танкерска криза на Босфору: Британска осигуравајућа друштва не дају потребну потврду Турској
На улазу у турске мореузе Босфор и Дарданели се након почетка ступања на снагу граничне цене руске нафте формирала гужва од танкера. Према постојећим информацијама, загушење у мореузима изазвано је зато што осигуравајућа друштва, од којих је већина британска, не пружају турским овлашћеним лицима потврде потребне за пролазак бродова.
Шта тражи Турска за пролазак танкера кроз мореузе?
У складу са праксом која се у Турској примењује од 2002. године, за пролазак кроз мореузе танкери који превозе сирову нафту, морају да имају полису осигурања бродова P&I (Protection and Indemnity Insurancе).
Међутим, због
санкција које су увеле Европска унија и Г7 дошло је до тога да је ово осигурање нафтних танкера који пролазе кроз мореуз постало
неважеће, због чега се, у случају несреће, не може надокнадити штета.
У вези са тим ризиком, Турска је од 1. децембра објавила да уводи нове процедуре – превозници су дужни да доставе писмо од свог осигуравајућег друштва у коме се наводи да је за конкретну пловидбу и терет обезбеђено P&I покриће. Такво осигурање обезбеђује покриће за трајне ризике које традиционална осигуравајућа друштва не желе да осигурају. Ту спадају штета проузрокована терету током превоза, „ратни ризици“ и опасности по животну средину као што су изливање нафте и загађење.
Британска осигурања не достављају потврде
Гомилање танкера на улазу у мореузе повезано је и са чињеницом да међународне компаније које се баве P&I осигурањем не достављају документоване потврде које тражи Турска.
Већина бродова који чекају дозволу за пролазак осигурана је код британских компанија које су део холдинга „International P&I Group“.
Једна таква компанија, „London P&I Club“, објавила је на свом сајту саопштење у којем се позива на холдинг „P&I Club“, који покрива 95 одсто светске танкерске флоте, у којем се наводи да писане потврде које тражи Турска „тренутно не могу да буду достављене“.
Турска дирекција за поморске послове: Осигуравајућа друштва се уздржавају да нам доставе потврде
Генерална дирекција за поморске послове при Министарству саобраћаја и инфраструктуре Турске објавила је 8. децембра саопштење у којем се наводе детаљи по питању осигурања.
„Потпуно је неприхватљива ситуација у којој P&I осигуравајућа друштва не издају писмо потврде својим комерцијалним клијентима (власницима бродова) у склопу својих полиса осигурања издатих уз значајну накнаду. Писмо које тражимо само потврђује да осигурање наведеног пловила важи за време проласка кроз мореуз. Међутим, осигуравајућа друштва избегавају да доставе ово писмо потврде које наша земља редовно захтева у сваком конкретном случају. Огромна већина бродова који превозе сирову нафту, а који чекају у Босфору, припада Европској унији и већина нафте иде у луке ЕУ. Што се тиче правила ЕУ о ембаргу, није јасно зашто осигуравајућа друштва Европске уније, која пружају услуге осигурања сирове нафте коју превозе бродови ЕУ, не издају потребну потврду коју тражи наше министарство“, наводи се у саопштењу.
Већина танкера у мореузу плови под грчком заставом
У саопштењу Генералне управе од 9. децембра наглашено је да пролазак на Црном мору чека 18 танкера са око два милиона тона сирове нафте, од којих 13 иде ка лукама ЕУ. У саопштењу је такође наведено да до тога 15 танкера припада Грчкој.
Бродови који Анкари достављају потребне потврде пролазе кроз мореуз
Према доступним информацијама, кроз мореуз слободно пролазе бродови који су дали потребну потврду. Тако су дозволу за пролазак кроз Босфор добила четири танкера, који су испунили услове Анкаре, од којих је један пловио под руском заставом.