- Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Почиње оштрија контрола возача за пролазак кроз црвено светло: Где су све постављене камере

© Sputnik / Лола ЂорђевићСемафор
Семафор - Sputnik Србија, 1920, 10.02.2023
Пратите нас
Саобраћајна полиција почиње оштрију контролу возача који прођу кроз црвено светло на семафору испред раскрснице или пешачког прелаза, на основу снимака забележених камерама система видео-надзора града Београда.
Уз новчани део казне добијају се и казнени поени, и следи забрана управљања возилом. Уколико за 10 минута два пута прође на црвено светло, возач ће бити кажњен и за насилничку вожњу.
Црвено светло траје у зависности од фреквенције саобраћаја, али не дуже од два минута, камере снимају нон-стоп.
Камере не само да хватају возаче који пролазе на црвено и жуто светло, већ региструју и употребу сигурносног појаса, коришћења мобилног телефона, лошег престројавања, а то су све ствари које значајно утичу на настанак саобраћајних незгода.
„Нове камере су постављане код Ђерам пијаце, у Француској улици и на свим оним местима где је долазило до обарања пешака и непоштовања прописа“, рекао је помоћник начелника Управе саобраћајне полиције Златко Беленцан.
Неће се евидентирати пролазак кроз жуто светло већ само кроз црвено, што ће се јасно видети већ на првом снимку. Распон казни иде од 40.000, а тамо где има елемената директног угрожавања безбедности казне иду и до 120.000 динара и 14 казнених поена.
„Судије врло воде рачуна о односу извршиоца пред судом, понашање је врло битно и зато постоји распон“, рекао је Беленцан.
Уколико је возило прошло зауставну линију, а није било црвено светло онда то није прекршај, али треба прилагодити брзину и водити рачуна да не блокирате саобраћај на раскрсници.
Саобраћајна полиција је зауставила 61.000 возача у алкохолисаном стању, а 2.500 под дејством психоактивних супстанци. Од тога 11.000 особа је провело ноћ у просторијама за отрежњење а чак 30 одсто су повратници.
„Наш задатак је да заштитимо најрањивије, а то су пешаци“, каже помоћник начелника Управе за саобраћајну полицију.
Ограничење брзине у насељеним местима, па и на већини места у Београду је 50 километара на сат. Уколико дође до саобраћајне несреће у којој се обори пешак, при већим брзинама пешак најчешће гине.
„Ми у захтевима за покретање прекршајних поступака шаљемо листинг прекршаја оних који су повратници. Нама није битно да пунимо буџет него да заштитимо сваки живот“, нагласио је Златко Беленцан гостујући на РТС.
Од 2017. догодило се око две хиљаде саобраћајних незгода због проласка кроз црвено светло. Погинуло је 25 особа, а око 1.900 је лакше и теже повређено.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала